Pregled bibliografske jedinice broj: 1275242
Istraživanje zadovoljstva korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom pandemije koronavirusa
Istraživanje zadovoljstva korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom pandemije koronavirusa // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 64 (2021), 1; 279-301 doi:10.30754/vbh.64.1.850 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1275242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje zadovoljstva korisnika mrežnom
uslugom Pitajte knjižničara – tematsko
pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u
Zagrebu tijekom pandemije koronavirusa
(A SURVEY OF USER SATISFACTION WITH THE NATIONAL
AND UNIVERSITY LIBRARY IN ZAGREB ONLINE SERVICE
ASK A LIBRARIAN – THEMATIC SEARCHES DURING THE
COVID-19 LOCKDOWN)
Autori
Milovanović, Ivona ; Kežić Pucketić Ivana ; Mumelaš Dolores
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 64
(2021), 1;
279-301
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
istraživanje korisnika, izvanredni uvjeti rada, Nacionalna i sveučiliš-na knjižnica u Zagrebu, pandemija koronavirusa, tematsko pretraživanje
(coronavirus pandemic, exceptional working conditions, National and University Library in Zagreb, service user research, thematic search)
Sažetak
Pristup/metodologija/dizajn. U istraživanju korisnika usluge korištena je metoda ankete, za čiju se provedbu koristio mrežni anketni upitnik sastavljen od 10 pitanja. Prethodno je napravljena analiza podataka iz mrežne aplikacije Pitajte knjižničara – te-matsko pretraživanje iz koje su prikupljeni podaci o korisnicima i zahtjevima za temat-sko pretraživanje tijekom izvanrednih uvjeta rada Knjižnice te je poziv za ispunjavanje anketnog upitnika poslan na adrese e-pošte korisnika usluge u tom razdoblju.Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su kako je na odluku o korištenju usluge tematskog pretraživanja tijekom izolacije kod najvećeg broja ispitanika utjecalo dosa-dašnje pozitivno iskustvo, a zatim preporuka druge osobe. Utvrđeno je zadovoljstvo korisnika kvalitetom usluge, kao i opsegom preporučene literature, dostupnošću sadr-žaja, brzinom odgovora, pružanjem dodatnih referalnih i drugih informacija te komuni-kacijom s knjižničarom. Pokazalo se i da je velik broj ispitanika naknadno samostalno pretraživao e- izvore, što potvrđuje napore i trud djelatnika da, osim pružanja relevantnih informacija u obliku preporučene literature na traženu temu, ujedno educiraju korisnike o dostupnim mrežnim izvorima informacija.Praktična primjena. Dobivanjem povratnih informacija od korisnika usluge omo- gućeno je vrednovanje rada knjižničara – predmetnih stručnjaka zaduženih za pružanje usluge, kojima će rezultati istraživanja poslužiti u organizaciji i usavršavanju načina rada u budućnosti.Originalnost/vrijednost. Rezultati istraživanja poslužit će za daljnji razvoj i una- prjeđivanje usluge Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje. Ključne riječi: istraživanje korisnika, izvanredni uvjeti rada, Nacionalna i sveučiliš-na knjižnica u Zagrebu, pandemija koronavirusa, tematsko pretraživanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus