Pregled bibliografske jedinice broj: 1275159
Glazba i glazbeno obrazovanje u kontekstu cjelovitoga razvoja djeteta
Glazba i glazbeno obrazovanje u kontekstu cjelovitoga razvoja djeteta // Osmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga / Vidulin, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli, 2023. str. 20-20 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1275159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazba i glazbeno obrazovanje u kontekstu
cjelovitoga razvoja djeteta
(Music and music education in the context of
comprehensive child development)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Osmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
/ Vidulin, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli, 2023, 20-20
Skup
Osmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 04.05.2023. - 06.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje, emocionalni razvoj, kreativnost, psihomotorni razvoj, socijalni razvoj
(musical education, emotional development, creativity, psychomotor development, social development)
Sažetak
Kada glazbeni pedagozi raspravljaju o pitanju zašto u školama učenici trebaju upoznavati glazbu često se ističe kako je glazba sama po sebi vrijedna upoznavanja te da ne treba tražiti neke druge (izvanglazbene) razloge za bavljenje tom vrstom umjetnosti. Glazbu je potrebno upoznavati jer se tako potiče razvoj glazbenog ukusa i kritičkog mišljenja učenika, a potiče se i razvoj njihovih glazbenih sposobnosti. Ipak, u literaturi nailazimo na rezultate istraživanja koja ukazuju da se bavljenjem glazbom ostvaruju i određeni izvanglazbeni ciljevi. Kako bismo ustanovili mogu li se takvi ciljevi zaista ostvarivati u okviru nastave glazbe pregledali smo psihološku i glazbeno-pedagošku literaturu objavljenu u posljednjih 30 godina u recenziranim časopisima, fokusirajući se prvenstveno na empirijska istraživanja. Pritom smo se posebno usmjerili na rezultate istraživanja o povezanosti aktivnog bavljenja glazbom s razvojem kreativnosti, te na rezultate istraživanja o utjecaju glazbenog obrazovanja na socijalni, emocionalni i psihomotorni razvoj djeteta. Očekujemo da ćemo ovim radom dodatno osvijetliti moguće izvanglazbene učinke glazbe te usmjeriti učitelje na nešto drugačije pristupe provođenju glazbenih aktivnosti, kako u okviru nastave glazbe, tako i nekim drugim nastavnim predmetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)