Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1275019

Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije


Borić, Ivana; Ćosić, Andrea; Osmak Franjić Davorka
Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 89-109


CROSBI ID: 1275019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije
(Realization of student'participation during the pandemic)

Autori
Borić, Ivana ; Ćosić, Andrea ; Osmak Franjić Davorka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?

Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2022

Raspon stranica
89-109

ISBN
978-953-361-080-1

Ključne riječi
dječja prava ; participacija djece ; škole ; pandemija bolesti Covid-19
(children's rights ; children's participation ; schools ; the Covid-19 pandemic)

Sažetak
Participacija djece u školama temeljena je na skupini participativnih prava (čl. 12, 13, 14, 15, 16 i 17) definiranih u Konvenciji o pravima djeteta (1989). Konvencija o pravima djeteta (1989) kao temeljni međunarodni dokument o pravima djeteta, između ostalih definira i participativna prava djece koja se trebaju ostvarivati u različitim područjima i okruženjima djetetova života, pa tako i u školskom okruženju. U školama se dječja participacija ostvaruje vrlo različito, od formalne participacije u vijećima učenika, sudjelovanja u različitim aktivnostima do uključivanja u donošenje odluka na razini razreda/škole te individualnog ili grupnog iniciranja aktivnosti u školi. Istraživanja prije razdoblja pandemije pokazuju kako učenici participaciju generalno doživljavaju pozitivno, no kako su im mogućnosti za participaciju limitirane. Učenici su nezadovoljni participacijom u okviru formalnih vijeća učenika te su participativne prakse u školama neinkluzivne (John-Akinola, Nic- Gabhainn, 2014 ; Kodele, 2017 ; Milić, Marojević, 2014 ; Mithans, Ivanuš Grmek, Čagran, 2017 ; Osmak Franjić i Borić, 2019 ; Rönnlund, 2014 ; Rudduck, Fileding, 2006). Budući da globalne krize utječu i na svakodnevna iskustva i život učenika, važno je razmotriti na koji način kriza uzrokovana pandemijom bolesti Covid-19 utječe na ostvarivanje participativnih prava učenika. Stoga je cilj istraživanja dobiti uvid u to kako učenici doživljavaju ostvarivanje svojih participativnih prava u školama u Hrvatskoj u vrijeme pandemije. Sudionici istraživanja su djeca i mladi okupljeni u Mrežu mladih savjetnika Pravobraniteljice za djecu, a podaci su prikupljani metodom online fokusnih grupa. Rezultati istraživanja govore kako je pandemija bolesti Covid-19 utjecala na dodatno smanjenje mogućnosti za dječju participaciju u školama, što se očituje kroz povećani angažman učenika u uvjetima nastave na daljinu, smanjivanje komunikacije i podrške nastavnika te vrlo limitiranog djelovanja vijeća učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Borić (autor)

Avatar Url Andrea Ćosić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Borić, Ivana; Ćosić, Andrea; Osmak Franjić Davorka
Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 89-109
Borić, I., Ćosić, A. & Osmak Franjić Davorka (2022) Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije. U: Zovko, A., Vukelić, N. & Miočić, I. (ur.) Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 89-109.
@inbook{inbook, author = {Bori\'{c}, Ivana and \'{C}osi\'{c}, Andrea}, year = {2022}, pages = {89-109}, keywords = {dje\v{c}ja prava, participacija djece, \v{s}kole, pandemija bolesti Covid-19}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Ostvarivanje participativnih prava u vrijeme pandemije}, keyword = {dje\v{c}ja prava, participacija djece, \v{s}kole, pandemija bolesti Covid-19}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Bori\'{c}, Ivana and \'{C}osi\'{c}, Andrea}, year = {2022}, pages = {89-109}, keywords = {children's rights, children's participation, schools, the Covid-19 pandemic}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Realization of student'participation during the pandemic}, keyword = {children's rights, children's participation, schools, the Covid-19 pandemic}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font