Pregled bibliografske jedinice broj: 1274804
Održivi razvoj u kurikulumu geografije kao nastavnom predmetu gimnazijskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Održivi razvoj u kurikulumu geografije kao nastavnom predmetu gimnazijskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj // ACTA GEOGRAPHICA BOSNIAE ET HERZEGOVINAE, 8 (2021), 16; 95-108 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1274804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi razvoj u kurikulumu geografije kao
nastavnom predmetu gimnazijskog obrazovanja u
Republici Hrvatskoj
(Sustainable development in the geography
curriculum of gymnazium
education in the Rrepublic of Croatia)
Autori
Marica Mamut ; Dinko Marin
Izvornik
ACTA GEOGRAPHICA BOSNIAE ET HERZEGOVINAE (2303-5951) 8
(2021), 16;
95-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, održivi razvoj, geografija, kurikulum, gimnazija
(educational system of the Republic of Croatia, sustainable development, geography, curriculum, grammar school)
Sažetak
Republika Hrvatska relativno rano uključila se u svjetske i europske procese vezane za održivi razvoj. Uoči održavanja I. konferencije UN posvećene zaštiti okoliša u Stocholmu, Hrvatska je donijela “Rezoluciju o zaštiti čovjekove sredine”, a u ratnoj 1992. “Deklaraciju o zaštiti okoliša” čime se jasno opredijelila za održivi razvoj kao temeljnu odrednicu društvenog, gospodarskog i političkog razvoja. Ti rano doneseni dokumenti podrazumijevali su sustavnu povezanost zaštite okoliša sa socijalnim pitanjima za što je nužno poznavanje činjenica i principa održivog razvoja. Važnost obrazovanja i izgradnja društva temeljena na znanju istaknuta je u Strategiji održivog razvoja Republike Hrvatske usvojenoj u veljači 2009. godine. Ukazano je na nužnost razvoja programa za jačanje svijesti i razumijevanje održivog razvoja na svim razinama, kroz formalno i neformalno obrazovanje. Analiza problematike održivosti zahtijeva holistički pristup u proučavanju međuodnosa prirodne osnove, stanovništva i gospodarskih djelatnosti na određenom prostoru te je u tom kontekstu uočena važnost geografije kao nastavnog predmeta u čijem se kurikulumu mora naći prostor za ishode vezane za održivi razvoj. Geografija kao nastavni predmet hrvatskog obrazovnog sustava objedinjuje okoliš, društvo, kulturu i ekonomiju što je čini mostnom znanosti u povezivanju i sintezi znanja iz prirodne i društvene sfere. Poučavanje održivosti započinje u obitelji i nastavlja se kroz vrtićko i školsko obrazovanje uz stalnu aktualizaciju i stjecanje novih znanja. Cilj ovog rada je prikazati zastupljenost tema održivosti u kurikulumu nastave geografije u gimnazijskim programima Republike Hrvatske. Provedena analiza ukazala je na tematsku neujednačenost sadržaja na razrednim razinama te neusklađenost geografskih ishoda s kurikulumom međupredmetne teme Održivi razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SUDOC
- COBIS/OPAC-IZUM
- ROAD ISSN
- LIBRARY OF CONGRES
- DOAY
- GOOGLE SHOLAR