Pregled bibliografske jedinice broj: 1274645
Model konkurentnosti za proizvođače vina lokalnog podneblja-novi izazovi i šanse
Model konkurentnosti za proizvođače vina lokalnog podneblja-novi izazovi i šanse // Zbornik radova (Veleučilište u Slavonskom Brodu), 2 (2011), 2; 81-93 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1274645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model konkurentnosti za proizvođače vina lokalnog
podneblja-novi izazovi i šanse
(Competitiveness model for local climate wine
producers - new challenges and opportunities)
Autori
Bartolović, Višnja
Izvornik
Zbornik radova (Veleučilište u Slavonskom Brodu) (1847-988X) 2
(2011), 2;
81-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
proizvođač vina ; konkurentnost ; proizvodnja ; marketing ; distribucija
(wine producer ; competitiveness ; production ; marketing ; distribution)
Sažetak
U radu se predlaže model konkurentnosti za obiteljska poljoprivredna gospodarstva s definiranjem niza dobrobiti koje se mogu ostvariti udruživanjem proizvođača u interesna udruženja u obliku zadruge. Takvi modeli zadruga imaju cilj razvoj sa stajališta proizvodnje, distribucije, promocije, organizacije i upravljanja te očuvanje identiteta lokalnog podneblja. Udruživanje proizvođača vina u zadruge odgovor je na procese koncentracije trgovaca na veliko i malo, ali i na prodor inozemne konkurencije s jakim marketinškim alatima. Usitnjenost površina zasađenih vinovom lozom onemogućava samostalan izlazak na tržište za proizvođače vina, gdje se procjenjuje da je starost vinograda prosječno 30 godina. Poseban naglasak u radu stavljen je na pravni i računovodstveni temelj osnivanja zadruge, te moguće dobrobiti udruživanja. U tom smislu oblikovane su pogodnosti koje nastaju udruživanjem u zadruge, a koje su definirane na temeljnim izazovima s kojima se danas susreću proizvođači vina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija