Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1274472

Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti


Mohorić, Marijana; Nenadić Bilan, Diana
Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti // Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor. Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 138-138 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1274472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti
(The correlation of some factors in the life space of children of early and preschool age in the development of their spirituality)

Autori
Mohorić, Marijana ; Nenadić Bilan, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor. Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 138-138

ISBN
978-953-331-418-1

Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija: "Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor"

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
Dijete ; Cjelovit razvoj ; Pedagogija odgojnog prostora ; Duhovni prostor ; Odgojni savez
(Child ; Integral development ; Pedagogy of educational space ; Spiritual space ; Educational alliance)

Sažetak
Životni prostor djeteta kao skup svih okolinskih (fizičkih i virtualnih), subjektivnih (bioloških, psiholoških i duhovnih), te društvenih i religijskih čimbenika (kulturalnih i vjerskih) koji utječu na cjelokupni razvoj djeteta uključuje različite, ali međusobno povezane elemente. Razumijevanje, uvažavanje i vrednovanje razvoja duhovnosti u odgojnom procesu razvoja djeteta rane i predškolske dobi nije moguće postići razmatranjima pojedinačnih dimenzija životnog konteksta, već pomnom analizom interakcija kako djeteta i pojedinih aspekata njegovog životnog prostora, tako i uzajamnih interakcija ključnih dimenzija djetetovog životnog prostora. Kontekstualna ili „transakcijska“ orijentacija u tom smislu ima za cilj rekomponirati dihotomiju između subjekta i objekta i, točnije, između osobe i okoline, dopuštajući postojanje dinamičnog odnosa između njih dvoje. Analiza okoline i proučavanje dinamičkih odnosa između djeteta i njegovog konteksta ističe obiteljsko okruženje kao prvi konstitutivni element, a odmah zatim onaj institucijski. Polazeći od višeslojnosti djetetovog životnog prostora, rad se stoga fokusira na suodnos tih dvaju životnih prostora u funkciji razvoja djetetove duhovnosti, a da se pritom ne gube iz vidika ostali čimbenici koji na taj odnos mogu značajno utjecati. Spomenuti primarni suodnos obiteljskog i institucijskog oblikovanja djetetovog životnog prostora realizira se na temelju suradnje subjekata različite naravi i kompleksnosti, a o njihovoj kvaliteti i stupnju koordinacije ovise procesi i ishodi razvoja duhovnosti djeteta. U tom smislu, duhovna se dimenzija razvoja djetetove osobnosti može razmatrati kao jedna od mogućih indikatora kvalitete suodnosa spomenutih čimbenika. U radu se stoga elaboriraju elementi povezanosti obiteljskog i institucijskog konteksta, kao i kongruentnost navedenih životnih prostora, te njihov značaj u „oblikovanju“ duhovnog prostora u razvoju djece rane i predškolske dobi. Temeljem navedenoga, predlažu se smjernice na kojima je moguće graditi zajedničke prostore i mjesta susretišta te dijeliti zajedničku odgovornost i sudjelovanje u razvoju duhovnosti djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marijana Mohorić (autor)

Avatar Url Diana Nenadić-Bilan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

conference.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mohorić, Marijana; Nenadić Bilan, Diana
Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti // Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor. Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 138-138 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Mohorić, M. & Nenadić Bilan, D. (2023) Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti. U: Cindrić, M. & Ivon, K. (ur.)Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor. Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Mohori\'{c}, Marijana and Nenadi\'{c} Bilan, Diana}, year = {2023}, pages = {138-138}, keywords = {Dijete, Cjelovit razvoj, Pedagogija odgojnog prostora, Duhovni prostor, Odgojni savez}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {Suodnos nekih \v{c}imbenika \v{z}ivotnog prostora djece rane i pred\v{s}kolske dobi u razvoju njihove duhovnosti}, keyword = {Dijete, Cjelovit razvoj, Pedagogija odgojnog prostora, Duhovni prostor, Odgojni savez}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mohori\'{c}, Marijana and Nenadi\'{c} Bilan, Diana}, year = {2023}, pages = {138-138}, keywords = {Child, Integral development, Pedagogy of educational space, Spiritual space, Educational alliance}, isbn = {978-953-331-418-1}, title = {The correlation of some factors in the life space of children of early and preschool age in the development of their spirituality}, keyword = {Child, Integral development, Pedagogy of educational space, Spiritual space, Educational alliance}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font