Pregled bibliografske jedinice broj: 1274472
Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti
Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti // Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor. Knjižica sažetaka / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 138-138 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1274472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suodnos nekih čimbenika životnog prostora djece rane
i predškolske dobi u razvoju njihove duhovnosti
(The correlation of some factors in the life space
of children of early and preschool age in the
development of their spirituality)
Autori
Mohorić, Marijana ; Nenadić Bilan, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor. Knjižica sažetaka
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2023, 138-138
ISBN
978-953-331-418-1
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija: "Nova promišljanja o djetinjstvu II. Dijete i prostor"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.06.2023. - 03.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Dijete ; Cjelovit razvoj ; Pedagogija odgojnog prostora ; Duhovni prostor ; Odgojni savez
(Child ; Integral development ; Pedagogy of educational space ; Spiritual space ; Educational alliance)
Sažetak
Životni prostor djeteta kao skup svih okolinskih (fizičkih i virtualnih), subjektivnih (bioloških, psiholoških i duhovnih), te društvenih i religijskih čimbenika (kulturalnih i vjerskih) koji utječu na cjelokupni razvoj djeteta uključuje različite, ali međusobno povezane elemente. Razumijevanje, uvažavanje i vrednovanje razvoja duhovnosti u odgojnom procesu razvoja djeteta rane i predškolske dobi nije moguće postići razmatranjima pojedinačnih dimenzija životnog konteksta, već pomnom analizom interakcija kako djeteta i pojedinih aspekata njegovog životnog prostora, tako i uzajamnih interakcija ključnih dimenzija djetetovog životnog prostora. Kontekstualna ili „transakcijska“ orijentacija u tom smislu ima za cilj rekomponirati dihotomiju između subjekta i objekta i, točnije, između osobe i okoline, dopuštajući postojanje dinamičnog odnosa između njih dvoje. Analiza okoline i proučavanje dinamičkih odnosa između djeteta i njegovog konteksta ističe obiteljsko okruženje kao prvi konstitutivni element, a odmah zatim onaj institucijski. Polazeći od višeslojnosti djetetovog životnog prostora, rad se stoga fokusira na suodnos tih dvaju životnih prostora u funkciji razvoja djetetove duhovnosti, a da se pritom ne gube iz vidika ostali čimbenici koji na taj odnos mogu značajno utjecati. Spomenuti primarni suodnos obiteljskog i institucijskog oblikovanja djetetovog životnog prostora realizira se na temelju suradnje subjekata različite naravi i kompleksnosti, a o njihovoj kvaliteti i stupnju koordinacije ovise procesi i ishodi razvoja duhovnosti djeteta. U tom smislu, duhovna se dimenzija razvoja djetetove osobnosti može razmatrati kao jedna od mogućih indikatora kvalitete suodnosa spomenutih čimbenika. U radu se stoga elaboriraju elementi povezanosti obiteljskog i institucijskog konteksta, kao i kongruentnost navedenih životnih prostora, te njihov značaj u „oblikovanju“ duhovnog prostora u razvoju djece rane i predškolske dobi. Temeljem navedenoga, predlažu se smjernice na kojima je moguće graditi zajedničke prostore i mjesta susretišta te dijeliti zajedničku odgovornost i sudjelovanje u razvoju duhovnosti djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)