Pregled bibliografske jedinice broj: 1274454
Učinkovitost treninga ažuriranja radnog pamćenja u srednjoj i starijoj odrasloj dobi
Učinkovitost treninga ažuriranja radnog pamćenja u srednjoj i starijoj odrasloj dobi, 2022., diplomski rad, diplomski, Psihologija, Zagreb
CROSBI ID: 1274454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost treninga ažuriranja radnog pamćenja u srednjoj i starijoj odrasloj dobi
(Efficacy of updating working memory training in middle and older adulthood)
Autori
Vrhovski, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Psihologija
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
42
Mentor
Vranic, Andrea
Ključne riječi
radno pamćenje, ažuriranje, kognitivni trening, bliski transfer
(working memory, updating, cognitive training, near transfer)
Sažetak
Ažuriranje je jedno od važnijih izvršnih aspekata radnog pamćenja kojim stare i nevažne informacije zamjenjujemo važnijima za zadatak koji se obavlja. Slabljenje radnog pamćenja i ažuriranja u srednjoj i starijoj odrasloj dobi pokušava se usporiti pomoću kognitivnih treninga. Međutim, istraživanja pokazuju nedosljedne rezultate te je cilj ovog rada provjeriti učinkovitost treninga ažuriranja radnog pamćenja. U istraživanju je sudjelovalo 42 sudionika podijeljenih u eksperimentalnu (n=22) i aktivnu kontrolnu (n=20) skupinu. U periodu od 10 tjedana, kroz 20 sesija, eksperimentalna je skupina uvježbavala ažuriranje, izvršavanjem afektivnog n-unatrag zadatka, dok je kontrolna skupina sudjelovala u treningu komunikacijskih vještina. Učinkovitost treninga provjerena je pomoću tri mjere bliskog transfera, koje su sudionici ispunili prije i nakon treninga: neadaptivna verzija treniranog zadatka, n-unatrag zadatak sa slovima te zadatak ažuriranja pamćenja. Rezultati pokazuju bolji rezultat eksperimentalne skupine u neadaptivnoj verziji treniranog zadatka te n-unatrag zadatku sa slovima, dok poboljšanja na zadatku ažuriranja pamćenja nije bilo. U kontrolnoj skupini nisu utvrđene promjene u rezultatu na ovim zadacima. U radu se raspravlja o mogućim objašnjenjima za nepostojanje transfera na zadatak ažuriranja pamćenja, pri čemu se ističe nemogućnost primjene iste strategije koja je korištena pri rješavanju n-unatrag zadatka iz treninga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP-2020-02-6883 - Afektivni kognitivni trening: Neuralni, kognitivni i bihevioralni učinci (ACT) (ACT) (Vranić, Andrea) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Vranić (mentor)