Pregled bibliografske jedinice broj: 1274321
Povezanost motivacije za obrazovanje i zadovoljstva nastavom polaznika programa obrazovanja odraslih
Povezanost motivacije za obrazovanje i zadovoljstva nastavom polaznika programa obrazovanja odraslih // Zbornik radova sa znanstveno-stručne konferencije Post-krizno obrazovanje odraslih: Post-crisis adult education / Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana ; Kušić, Siniša ; Krešić Klaucke, Ivana (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2022. str. 9-17 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1274321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost motivacije za obrazovanje i zadovoljstva nastavom polaznika programa obrazovanja odraslih
(Relationship between motivation for education and teaching process satisfaction of students
in adult education programs)
Autori
Balajić, Josipa ; Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa znanstveno-stručne konferencije Post-krizno obrazovanje odraslih: Post-crisis adult education
/ Žiljak, Tihomir ; Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana ; Kušić, Siniša ; Krešić Klaucke, Ivana - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2022, 9-17
Skup
Znanstveno-stručna konferencije Post-krizno obrazovanje odraslih: Post-crisis adult education
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.12.2022. - 03.12.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; zadovoljstvo nastavom ; motivacija za obrazovanje ; polaznici programa obrazovanja odraslih
(adult education ; teaching process satisfaction ; motivation for education ; participants in adult education programs)
Sažetak
U svijetu stalnih i brzih promjena, znanja i vještine stečene tijekom formalnog obrazovanja brzo zastarijevaju. Važnost obrazovanja odraslih u suvremenom obrazovnom sustavu prepoznaje se i u utjecaju na razvoj cjeloživotnog obrazovanja. Istraživanja o motivaciji za obrazovanje i zadovoljstvu nastavom u obrazovanju odraslih nisu mnogobrojna. Glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razinu samoprocijenjene motivacije za obrazovanje i razine zadovoljstva nastavom kod polaznika programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog obrazovanja, utvrditi njihovu povezanost i rezultate staviti u kontekst suvremene literature. U ovoj studiji sudjelovalo je 120 polaznika programa obrazovanja odraslih i programa cjeloživotnog obrazovanja. U ovom istraživanju korištene su dvije validirane skale čiji su prijevodi na hrvatski jezik provjereni metodom obrnutog prijevoda. Riječ je o Skali samoprocjene motivacije za obrazovanje (Vallerand, Blais, Brière, i Pelletier, 1989) i Skali razine zadovoljstva nastavom (Fieger, 2012). Za određivanje njihove faktorske strukture koristili smo se eksploratornom i konfirmatornom faktorskom analizom. Analiza je potvrdila ranije faktorske strukture za obje skale i pokazala visoku razinu pouzdanosti u ovom uzorku. Razina samoprocijenjene motivacije za obrazovanje i razine zadovoljstva nastavom utvrđena je korištenjem deskriptivne statistike. Rezultati korelacijske analize ukazuju na statistički značajnu povezanost intrinzične motivacije polaznika programa obrazovanja odraslih s procjenom različitih aspekata zadovoljstava nastavom (generičkim vještinama i iskustvom učenja, poučavanjem, procjenjivanjem). Ekstrinzična motivacijastatistički je značajno povezana s procjenom zadovoljstva generičkim vještinama i iskustvom učenja. Dok je amotivacija u negativnoj statističkoj korelaciji sa zadovoljstvom generičkim vještinama i iskustvom učenja te zadovoljstvom poučavanjem. Rezultati ove studije mogu poslužiti u daljnjim istraživanjima i pri oblikovanju programa obrazovanja odraslih i programa cjeloživotnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija