Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1274251

Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture


Krišković, Helena
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture, 2022., diplomski rad, Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Slavonski Brod


CROSBI ID: 1274251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture
(Inclusion of students with an autistic spectrum disorder in the teaching of music)

Autori
Krišković, Helena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja

Mjesto
Slavonski Brod

Datum
15.09

Godina
2022

Stranica
60

Mentor
Svalina, Vesna ; Šimunović, Zrinka

Ključne riječi
glazbena kultura, metode rada, razredna nastava, učenici iz autističnog spektra
(music, work methods, primary school, pupils of the autism spectrum)

Sažetak
Glazba ima važnu ulogu u životu svakog čovjeka, a posebno djece. Istraživanja pokazuju da su glazba i glazbene aktivnosti posebno važne za razvoj djece s teškoćama. Kod učenika iz autističnog spektra, glazba poboljšava koordinaciju, govor, pamćenje, ali razvija i druge vještine. Potiče pozitivne emocije, zajedništvo s drugima, poboljšava socio-emocionalni i tjelesni razvoj. Cilj ovoga istraživanja bio je kvalitativno prikazati kako učenici s poremećajem iz spektra autizma reagiraju na pojedine nastavne metode na satima Glazbene kulture, kako učiteljice učenika iz spektra autizma pripremaju i prilagođavaju nastavni sadržaj, metode, ishode iz predmetnog kurikuluma te na što sve obraćaju pažnju prilikom planiranja i pripremanja za sat, što su ujedno bila i istraživačka pitanja. U radu je prvo opisana važnost i utjecaj glazbe na čovjeka, a posebno je opisan utjecaj glazbe na djecu. Zatim su opisane vrste teškoća, a posebno one skupine teškoća koje se povezuje s autističnim spektrom. Detaljno je opisan autistični spektar i način poučavanja učenika iz autističnog spektra s naglaskom na Glazbenu kulturu. Podaci za potrebe ovoga istraživanja prikupljani su videosnimanjem sati Glazbene kulture, pismenim intervjuiranjem učiteljica, provedbom evaluacijskih listića s učenicima s teškoćama iz autističnog spektra te uvidom u pripreme učiteljica i individualizirane kurikulume učenika. Svi prikupljeni podaci opisani su u radu, a nakon svake vrste sata (nastavni sat s naglaskom na učenje nove pjesme, nastavni sat s naglaskom na aktivno slušanje glazbe i nastavni sat s naglaskom na stvaralaštvo) napisana je rasprava. Na samom kraju napisana je zaključna rasprava. Ovim radom prikazani su konkretni primjeri rada u učionici s učenicima iz autističnog spektra. Rad može služiti kao primjer situacija i načina rada s učenicima iz spektra autizma. Može poslužiti i svim učiteljima razredne nastave kao primjeri rada s učenicima iz autističnog spektra kao i svim roditeljima, asistentima u nastavi te studentima učiteljskih fakulteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Zrinka Šimunović (mentor)

Avatar Url Vesna Svalina (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Krišković, Helena
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture, 2022., diplomski rad, Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Slavonski Brod
Krišković, H. (2022) 'Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture', diplomski rad, Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Slavonski Brod.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{s}kovi\'{c}, Helena}, year = {2022}, pages = {60}, keywords = {glazbena kultura, metode rada, razredna nastava, u\v{c}enici iz autisti\v{c}nog spektra}, title = {Inkluzija u\v{c}enika s poreme\'{c}ajem iz autisti\v{c}nog spektra u nastavi glazbene kulture}, keyword = {glazbena kultura, metode rada, razredna nastava, u\v{c}enici iz autisti\v{c}nog spektra}, publisherplace = {Slavonski Brod} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{s}kovi\'{c}, Helena}, year = {2022}, pages = {60}, keywords = {music, work methods, primary school, pupils of the autism spectrum}, title = {Inclusion of students with an autistic spectrum disorder in the teaching of music}, keyword = {music, work methods, primary school, pupils of the autism spectrum}, publisherplace = {Slavonski Brod} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font