Pregled bibliografske jedinice broj: 1274251
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog spektra u nastavi glazbene kulture, 2022., diplomski rad, Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1274251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija učenika s poremećajem iz autističnog
spektra u nastavi glazbene kulture
(Inclusion of students with an autistic spectrum
disorder in the teaching of music)
Autori
Krišković, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
15.09
Godina
2022
Stranica
60
Mentor
Svalina, Vesna ; Šimunović, Zrinka
Ključne riječi
glazbena kultura, metode rada, razredna nastava, učenici iz autističnog spektra
(music, work methods, primary school, pupils of the autism spectrum)
Sažetak
Glazba ima važnu ulogu u životu svakog čovjeka, a posebno djece. Istraživanja pokazuju da su glazba i glazbene aktivnosti posebno važne za razvoj djece s teškoćama. Kod učenika iz autističnog spektra, glazba poboljšava koordinaciju, govor, pamćenje, ali razvija i druge vještine. Potiče pozitivne emocije, zajedništvo s drugima, poboljšava socio-emocionalni i tjelesni razvoj. Cilj ovoga istraživanja bio je kvalitativno prikazati kako učenici s poremećajem iz spektra autizma reagiraju na pojedine nastavne metode na satima Glazbene kulture, kako učiteljice učenika iz spektra autizma pripremaju i prilagođavaju nastavni sadržaj, metode, ishode iz predmetnog kurikuluma te na što sve obraćaju pažnju prilikom planiranja i pripremanja za sat, što su ujedno bila i istraživačka pitanja. U radu je prvo opisana važnost i utjecaj glazbe na čovjeka, a posebno je opisan utjecaj glazbe na djecu. Zatim su opisane vrste teškoća, a posebno one skupine teškoća koje se povezuje s autističnim spektrom. Detaljno je opisan autistični spektar i način poučavanja učenika iz autističnog spektra s naglaskom na Glazbenu kulturu. Podaci za potrebe ovoga istraživanja prikupljani su videosnimanjem sati Glazbene kulture, pismenim intervjuiranjem učiteljica, provedbom evaluacijskih listića s učenicima s teškoćama iz autističnog spektra te uvidom u pripreme učiteljica i individualizirane kurikulume učenika. Svi prikupljeni podaci opisani su u radu, a nakon svake vrste sata (nastavni sat s naglaskom na učenje nove pjesme, nastavni sat s naglaskom na aktivno slušanje glazbe i nastavni sat s naglaskom na stvaralaštvo) napisana je rasprava. Na samom kraju napisana je zaključna rasprava. Ovim radom prikazani su konkretni primjeri rada u učionici s učenicima iz autističnog spektra. Rad može služiti kao primjer situacija i načina rada s učenicima iz spektra autizma. Može poslužiti i svim učiteljima razredne nastave kao primjeri rada s učenicima iz autističnog spektra kao i svim roditeljima, asistentima u nastavi te studentima učiteljskih fakulteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu