Pregled bibliografske jedinice broj: 1274047
Rad s potencijalno darovitom djecom u Montessori dječjem vrtiću
Rad s potencijalno darovitom djecom u Montessori dječjem vrtiću, 2019., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 1274047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad s potencijalno darovitom djecom u Montessori
dječjem vrtiću
(Working With Potentially Gifted Children at
Montessori Kindergarten)
Autori
Glavina, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2019
Stranica
_
Mentor
Rozana Petani ; Marija Buterin Mičić
Ključne riječi
darovitost, identifikacija, kreativnost, Montessori pedagogija, potencijalna darovitost, predškolski odgoj i obrazovanje
(giftedness, identification, creativity, Montessori pedagogy, potential giftedness, preschool education)
Sažetak
O darovitosti se puno pisalo kroz povijest, a danas je njezin značaj izuzetno velik. Brojni autori razliĉito tumače ovaj pojam pa je moguće izdvojiti različite definicije. Od velike je važnosti da se darovitost pravovremeno prepozna, odnosno identificira. Stoga već u predškolskoj dobi postoje različiti programi rada s potencijalno darovitom djecom u kojima sudjeluju djeca koja su identificirana kao potencijalno darovita. Kroz većinu se aktivnosti u sklopu programa potiče kreativnost kao jedna od sastavnica darovitosti. Najčešće je to kroz likovno izražavanje. Zbog važnosti identifikacije darovitosti radi se na sve detaljnijoj edukaciji odgojitelja, pedagoga i psihologa. Kroz programe rada s potencijalno darovitom djecom u dječjim vrtićima najviše se potiče njihova kreativnost, koja je jedna od ključnih sastavnica darovitosti. Međutim, nemaju svi dječji vrtići jednake uvjete za rad s potencijalno darovitom djecom. Također, iz brojnih istraživanja je moguće zaključiti da nemaju svi odgojitelji pozitivan stav prema darovitosti. Osim što se ovaj program provodi u vrtićima s redovnim programom provodi se i u dječjim vrtićima gdje se provodi Montessori programom. Maria Montessori je u svoje vrijeme prepoznala važnost darovitosti i rada s darovitom djecom. Osmislila je Montessori materijal uz pomoć kojeg djeca mogu razvijati svoju kreativnost i maštu. Danas se sve više radi na osuvremenjivanju tih programa kako bi se pratile potrebe današnje djece i suvremenog načina života. Međutim, Maria Montessori je ostavila itekako velik trag u radu s potencijalno darovitom djecom. Za što uspješniji rad s potencijalno darovitom djecom i za njihov što primjereniji razvoj najvažniji su educirani odgojitelji i stručni suradnici te primjereni uvjeti rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru