Pregled bibliografske jedinice broj: 1274044
Stavovi roditelja i uključenost odgojitelja u dječju igru sa svrhom poticanja socioemocionalnog razvoja
Stavovi roditelja i uključenost odgojitelja u dječju igru sa svrhom poticanja socioemocionalnog razvoja, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 1274044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi roditelja i uključenost odgojitelja u dječju
igru sa svrhom poticanja socioemocionalnog razvoja
(Parents' attitudes and the involvement of
kindergarten and preschool teachers in child play
with the aim of fostering social-emotional
development)
Autori
Has, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
25.02
Godina
2016
Stranica
57
Mentor
Marija Buterin Mičić
Ključne riječi
dječja igra, socioemocionalni razvoj, stavovi roditelja, uključenost odgojitelja
(child’s play, social-emotional development, parents’ attitudes, the involvement of kindergarten and preschool teachers)
Sažetak
Dječja igra jedna je od najvažnijih aktivnosti djece predškolskog uzrasta. Ukoliko se osmisli u skladu sa zakonitostima djetetovog razvoja, može predstavljati važno sredstvo poticanja socioemocionalnog razvoja djeteta. Najvažniji subjekti u poticanju socioemocionalnog razvoja djeteta putem igre su djetetovi roditelji i odgojitelji. Stoga je cilj ovog rada bio utvrditi stavove roditelja prema važnosti igre i važnosti zajedničke igre roditelja i djeteta sa svrhom poticanja socioemocionalnog razvoja. Jedan od ciljeva bio je i istražiti razinu uključenosti roditelja i odgojiteljica u dječjoj igri. U radu je korištena metoda anketnog upitnika na uzorku od 63 odgojiteljice i 155 roditelja djece čija djeca pohađaju vrtiće. Rezultati istraživanja pokazali su da roditelji u prosjeku izražavaju pozitivne stavove prema važnosti dječje igre i zajedničke igre roditelja i djeteta sa svrhom poticanja socioemocionalnog razvoja, ali izražavaju nesigurnost oko važnosti razvoja emotivne regulacije kroz igru, važnosti socioemocionalnog razvoja u odnosu na kognitivni i vlastite uloge u poticanje socioemocionalnog razvoja svog djeteta kroz igru. Roditelji se u prosjeku s djecom igraju nekoliko puta mjesečno i velik dio njih nije motiviran za razgovor s odgojiteljicama o temama koje se odnose na dječju igru. Rezultati su, također, pokazali da su odgojiteljice u velikoj mjeri uključene u igru s djecom, ali velik dio njih učestalo određuje uloge i načine na koje će djeca koristiti materijale u igri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija