Pregled bibliografske jedinice broj: 1274043
Odnos srednjoškolaca prema obrazovanju i nastavku školovanja
Odnos srednjoškolaca prema obrazovanju i nastavku školovanja, 2017., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 1274043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos srednjoškolaca prema obrazovanju i nastavku
školovanja
(Attitudes of highschool students about schooling and
continuing education)
Autori
Pavić, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
26.06
Godina
2017
Stranica
59
Mentor
Marija Buterin Mičić
Ključne riječi
namjera studiranja, obrazovanje, sociodemografska obilježja, srednjoškolsko obrazovanje, uloga škole
(education, the intention for higher education, secondary education, sociodemographic characteristics, the role of the school)
Sažetak
Škola bi trebala biti mjesto u kojem bi se osim obrazovanja, mlade trebalo pripremati za sudjelovanje u društvu i pomagati im da kroz proces obrazovanja razviju kritičko mišljenje i svoju osobnost te da se emancipiraju. Ispitivanje odnosa mladih prema obrazovanju je bitno kako bi se utvrdilo je li škola obavlja svoju funkciju i u kojoj mjeri i kako bi se na osnovu njihovog odnosa, škola mogla prilagoditi potrebama mladih. Isto tako je bitno i ispitati razloge zbog kojih učenici ne namjeravaju studirati, kako bi obrazovni sustav mogao poduzeti mjere koje bi potakle mlade na obrazovanje na visokoškolskoj razini. Ispitanici uključeni u ovo istraživanje su učenici završnih razreda srednjih škola u gradu Sinju te je za potrebe istraživanja korišten anketni upitnik koji se sastojao od tri dijela. Prvim dijelom su ispitivane sociodemografske karakteristike ispitanika, drugim dijelom je ispitivan stav učenika prema ulozi škole u njihovoj pripremi za život i trećim dijelom je ispitivana namjera studiranja učenika, njihov stav o osobama koje su utjecale na njihovu namjeru studiranja i njihovi odgovori na ljestvicu tvrdnji o razlozima zbog kojih učenici ne namjeravaju nastaviti školovanje. Dobiveni rezultati su pokazali da velik broj učenika pridaje veliku važnost ulozi škole u pripremi za život te da postoji statistički značajna razlika u procjeni uloge škole u pripremi za život s obzirom na spol i na vrstu škole koju učenici pohađaju. Rezultati su pokazali i da malo više od polovice ispitanika (57%) namjerava studirati, da su na njihovu namjeru studiranja utjecali njihovi najbliži, kao i školski kolege i nastavnici i da su razlozi vezani uz to što ne namjeravaju studirati, to što žele što prije početi zarađivati i zaposliti se te da im nije potrebno daljnje obrazovanje kako bi radili u svojoj struci. Uloga škole je da pripremi učenike za njihov budući život i da im osigura najoptimalnije uvjete u kojima će spoznati i ostvariti sav svoj potencijal i steći sva znanja i kompetencije, kako bi na što bolji način mogli pridonijeti razvoju društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija