Pregled bibliografske jedinice broj: 1273872
„Da sam živjela od te plaće koju sam ja dobivala, ja bih sigurno već prije tražila neki drugi posao“ – Uloga socio-ekonomskih razloga u namjeri napuštanja nastavničke profesije
„Da sam živjela od te plaće koju sam ja dobivala, ja bih sigurno već prije tražila neki drugi posao“ – Uloga socio-ekonomskih razloga u namjeri napuštanja nastavničke profesije // Hrvatska: Podvojeno duštvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka / Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2023. str. 30-31 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1273872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Da sam živjela od te plaće koju sam ja dobivala,
ja bih sigurno već prije tražila neki drugi posao“
– Uloga socio-ekonomskih razloga u namjeri
napuštanja nastavničke profesije
("If I had lived on the salary I was getting, I
would certainly have looked for another job
sooner" - The role of socio-economic reasons in
the intention to leave the teaching profession)
Autori
Degač, Đurđica ; Vukelić, Anton
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Hrvatska: Podvojeno duštvo? Sociološki prilozi raspravi. Knjiga sažetaka
/ Tomić-Koludrović, Inga ; Petrić, Mirko ; Marelić, Marko ; Bilandžić, Mirela - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2023, 30-31
ISBN
978-953-8070-23-5
Skup
IX. Nacionalni kongres hrvatskog sociološkog društva. Hrvatska: podvojeno društvo? Sociološki prilozi raspravi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2023. - 20.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnička profesija ; plaće nastavnika ; namjera napuštanja ; socijalno-ekološki model
(teaching profession ; teachers' salaries ; intention to leave ; social-ecological model)
Sažetak
Države Europske unije suočavaju se s različitim izazovima povezanim s atraktivnošću nastavničke profesije među kojima se neki odnose na manjak kvalificiranih nastavnika za određene predmete, manjak nastavnika u određenim geografskim područjima i napuštanje nastavničke profesije. Riječ je o izazovima koji se često povezuju s percepcijom društvenog ugleda nastavničke profesije, visinom plaće i mogućnostima na tržištu rada. Prema podacima istraživanja Instituta za društvena istraživanja iz 2022. godine 70% učitelja i nastavnika u Hrvatskoj nije zadovoljno plaćom koju dobivaju za svoj posao, dok Eurydice podaci o plaćama nastavnika ukazuju da nastavnici u Hrvatskoj imaju jedno od najnižih povećanja plaće kroz godine radnog staža. Cilj ovog rada je ispitati ulogu socio-ekonomskih razloga u namjeri napuštanja nastavničke profesije kod srednjoškolskih nastavnika u Hrvatskoj. Analiza se temelji na kvalitativnom istraživanju provedenom u Hrvatskoj od veljače do rujna 2022. godine, pri čemu je korištena kombinirana metoda narativnog i polu-strukturiranog intervjua kako bi se ispitali razlozi za napuštanje, namjeru napuštanja i ostanak u nastavničkoj profesiji. Intervjui su provedeni s tri grupe srednjoškolskih nastavnika (N=22), odnosno onima koji žele nastaviti raditi kao nastavnici, onima koji razmatraju napuštanje nastavničke profesije i onima koji su je napustili. Socijalno-ekološki model koji ukazuje na višerazinske razloge u namjeri napuštanja profesije korišten je prilikom kvalitativne analize sadržaja. Rezultati upućuju na različite potisne i privlačne razloge za namjeru napuštanja nastavničke profesije na individualnoj, interpersonalnoj i institucionalnoj razini te na razini obrazovnog sustava. Među relevantnim razlozima se kod nekih nastavnika pokazuju i razlozi povezani s visinom plaće koje oni dovode u vezu s pitanjima meritokratskih kriterija u određivanju plaća, sigurnosti posla i vrednovanjem nastavničke profesije od strane društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb