Pregled bibliografske jedinice broj: 1273850
Manifestacija spolnih razlika u temperamentu djece predškolske dobi tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti
Manifestacija spolnih razlika u temperamentu djece predškolske dobi tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1273850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manifestacija spolnih razlika u temperamentu djece predškolske dobi tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti
(Manifestation of Gender Differences in Temperament of Preschool Children during performing Physical Activities)
Autori
Petrović, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
30.10
Godina
2019
Stranica
93
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
djeca predškolske dobi, razlike, spol, temperament, tjelovježba
(differences, exercise, gender, preschool children, temperament)
Sažetak
U ovom diplomskom radu proučava se temperament djece predškolske dobi tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti. Temperament je jedan aspekt ličnosti koji obuhvaća izražavanje emocija i reakcije na podražaje iz okoline. On opisuje ponašajni stil osobe, ne što čini nego kako to čini. Na temperament se gleda kao na jednu od individualnih razlika koje svaku osobu čine jedinstvenom. Određen je rođenjem, ali moguće ga je modificirati učenjem. I okolišni čimbenici mogu djelovati na njegov razvoj (Vasta, Haith i Miller, 2004). Kretnje kao oblik tjelesne aktivnosti je djetetova potreba, ona je kod djece urođena te su djeca neprestano u pokretu. Sva kretanja su djeci oblik igre. Igra je važan čimbenik u razvoju antropološkog statusa djeteta, a svakako je i dio odrastanja. Tjelesne aktivnosti važne su za psihomotorni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj svakog djeteta. Pravilan psihofizički rast i razvoj preduvjet su dobrog zdravlja, a redovitim kretanjem i vježbanjem potiče se rad imunološkog sustava. Primaran cilj istraživanja je utvrditi postojanje spolnih razlika u temperamentu djece predškolske dobi tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti. Sekundarni cilj istraživanja je utvrditi je li postoje razlike u temperamentu između djece koja se bave organiziranim tjelesnim aktivnostima u slobodno vrijeme i onih koja se ne bave takvim tipom aktivnosti. Za procjenu temperamenta djece korištena je prilagođena verzija EASI upitnika (EASI Instrument of Child Temperament, Buss i Plomin, 1975 prema Rowe i Plomin, 1977). Istraživanje je provedeno u DV „Radost“ Zadar, na uzorku od 101 djeteta predškolske dobi (50 djevojčica i 51 dječaka). Obuhvaćena su djeca u dobi od 6 do 7 godina. Rezultati istraživanja su pokazali da nema statistički značajnih razlika između djevojčica i dječaka u dimenzijama temperamenta djece tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti. Dobivena je razlika samo u čestici impulzivnost u korist djevojčica. Nadalje, postoje statistički značajne razlike između djece koja se bave organiziranim tjelesnim aktivnostima u slobodno vrijeme i onih koja se ne bave. Kod dječaka je ta razlika u čestici koja se odnosi na aktivnost, dok je kod djevojčica razlika u česticama koje se odnose na sve dimenzije temperamenta. Dječaci koji se ne bave organiziranom tjelesnom aktivnošću u slobodno vrijeme više vole mirnije igre. Djevojčice koje se ne bave organiziranom tjelesnom aktivnošć u u slobodno vrijeme lako zaplaču, lako se uplaše, razdražljivije su, sramežljivije su, vole mirnije igre, impulzivnije su i brzo im postane dosadno tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti. Djevojčice koje se bave organiziranom tjelesnom aktivnošću u slobodno vrijeme stalno su u pokretu, vole ići vani i trčati čim se ujutro probude te vole kada su u društvu tijekom izvođenja tjelesnih aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija