Pregled bibliografske jedinice broj: 1273765
Pedagoške prakse u stvaranju i oblikovanju identiteta kroz balet i suvremeni ples
Pedagoške prakse u stvaranju i oblikovanju identiteta kroz balet i suvremeni ples, 2023., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1273765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške prakse u stvaranju i oblikovanju
identiteta kroz balet i suvremeni ples
(Pedagogical practices in forming and shaping the
identity through ballet and contemporary dance)
Autori
Miletić Piškor, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
14.03
Godina
2023
Stranica
51
Mentor
Šantek, Goran-Pavel ; Bartulović, Marija
Ključne riječi
pedagoške prakse, identitet, pedagoški odnos, obrazovanje, idealno tijelo, balet, suvremeni ples
(pedagogical practices, identity, pedagocical relationship, education, ideal body, ballet, contemporary dance)
Sažetak
Ovaj rad bavi se temom pedagoških praksi primjenjivanih u baletnom školovanju kao i u školovanju u suvremenom plesu. Pod pojmom pedagoških praksi mislim na prakse koje su se ustalile kao normalne, prihvatljive i uobičajene u školovanju u obje grane plesne umjetnosti, koje ću u ovom radu promatrati u kroz aspekt školovanja (obrazovanja), umjetnički aspekt u ovom radu neću tematizirati. U ovom radu predočiti ću njihovu različitost, drugačiji pristup djeci i mladim ljudima prvenstveno unutar školovanja. Temeljna postavka u radu jest da autoritarne prakse i naredbodavni stil poučavanja u baletnom školovanju, ne obrazuju pojedinca već ga isključivo treniraju, a upravo autoritaran pristup nastavnika koji nastupa sa pozicije moći, ne dopušta osobnosti djeteta da se razvija u svom punom kapacitetu. Jednako tako izloženost djeteta drugačijem pedagoškom odnosu, kroz konstruktivistički pristup obrazovanju, djetetu omogućava ravnopravniji odnos na relaciji učenik- nastavnik, što svakako potiče razvoj dječje osobnosti, poziva na prihvaćanje različitosti i olakšava razvoj djetetovih kapaciteta. Takav pedagoški odnos postaje bitan čimbenik u spoznavanju „Drugog“ i drugačijeg, što pojedinca potiče na kritičko promišljanje ali i šire razumijevanje sebe i zajednice unutar koje djeluje. Pod pojmom identiteta u ovome ću radu pretpostavljati prvenstveno profesionalni, plesački identitet. Metodološki rad je pisan poglavito u formi autoetnografije, koristeći vlastito dugogodišnje plesačko ali i pedagoško iskustvo u objema plesnim umjetnostima, a kao metodu koristila sam i kvalitativno istraživanje, koje potvrdu svojih teza traži u teorijskom okviru pedagogije kao znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb