Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1273559

Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija


Jurković, Denis; Nikčević-Milković, Anela
Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija // Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine: Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa VII. Dani Šime i Ante Starčevića / Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, 2023. str. 165-184


CROSBI ID: 1273559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija
(Contribution of Sociodemographic Factors and Emotional Competence to Intercultural Sensitivity of Teacher Education Students)

Autori
Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine: Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa VII. Dani Šime i Ante Starčevića

Urednik/ci
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jurković, Denis

Izdavač
Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću

Grad
Zadar

Godina
2023

Raspon stranica
165-184

ISBN
978-953-331-411-2

Ključne riječi
studenti učiteljskih studija ; interkulturalna osjetljivost ; emocionalna kompetencija
(teacher education students ; intercultural sensitivity ; emotional competence)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je istražiti povezanost interkulturalne osjetljivosti, emocionalne kompetencije i nekih sociodemografskih varijabli na uzorku studenata učiteljskih studija Sveučilišta u Zadru. Istraživanje je obuhvaćalo studente i studentice svih godina studija među kojima su dominirale studentice (95, 7 %). Pokazalo se da je ispitivani uzorak iznadprosječno emocionalno kompetentan u svim trima mjerenim dimenzijama (sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama) te ima iznadprosječno razvijenu interkulturalnu osjetljivost. Istraživanjem je utvrđeno i da postoji značajna pozitivna povezanost između interkulturalne osjetljivosti i sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija te sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Također, pokazalo se i da postoji niska, ali značajna negativna povezanost između sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija i sudjelovanja u studentskim i učeničkim razmjenama te niska do umjerena pozitivna povezanost između sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, interkulturalne osjetljivosti i godine studija. Na koncu, multivarijantnom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da godina studija, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama kao prediktori značajno doprinose razini interkulturalne osjetljivosti kao kriteriju (35, 4 %).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Jurković, Denis; Nikčević-Milković, Anela
Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija // Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine: Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa VII. Dani Šime i Ante Starčevića / Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, 2023. str. 165-184
Jurković, D. & Nikčević-Milković, A. (2023) Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija. U: Nikčević-Milković, A., Brala-Mudrovčić, J. & Jurković, D. (ur.) Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine: Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa VII. Dani Šime i Ante Starčevića. Zadar, Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, str. 165-184.
@inbook{inbook, author = {Jurkovi\'{c}, Denis and Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2023}, pages = {165-184}, keywords = {studenti u\v{c}iteljskih studija, interkulturalna osjetljivost, emocionalna kompetencija}, isbn = {978-953-331-411-2}, title = {Doprinos sociodemografskih \v{c}imbenika i emocionalne kompetencije u obja\v{s}njenju interkulturalne osjetljivosti studenata u\v{c}iteljskih studija}, keyword = {studenti u\v{c}iteljskih studija, interkulturalna osjetljivost, emocionalna kompetencija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Jurkovi\'{c}, Denis and Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2023}, pages = {165-184}, keywords = {teacher education students, intercultural sensitivity, emotional competence}, isbn = {978-953-331-411-2}, title = {Contribution of Sociodemographic Factors and Emotional Competence to Intercultural Sensitivity of Teacher Education Students}, keyword = {teacher education students, intercultural sensitivity, emotional competence}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font