Pregled bibliografske jedinice broj: 1273559
Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija
Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne kompetencije u objašnjenju interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija // Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine: Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa VII. Dani Šime i Ante Starčevića / Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, 2023. str. 165-184
CROSBI ID: 1273559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos sociodemografskih čimbenika i emocionalne
kompetencije u objašnjenju
interkulturalne osjetljivosti studenata
učiteljskih studija
(Contribution of Sociodemographic Factors and
Emotional Competence to
Intercultural Sensitivity of Teacher Education
Students)
Autori
Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine: Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa VII. Dani Šime i Ante Starčevića
Urednik/ci
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Jurković, Denis
Izdavač
Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Grad
Zadar
Godina
2023
Raspon stranica
165-184
ISBN
978-953-331-411-2
Ključne riječi
studenti učiteljskih studija ; interkulturalna osjetljivost ; emocionalna kompetencija
(teacher education students ; intercultural sensitivity ; emotional competence)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je istražiti povezanost interkulturalne osjetljivosti, emocionalne kompetencije i nekih sociodemografskih varijabli na uzorku studenata učiteljskih studija Sveučilišta u Zadru. Istraživanje je obuhvaćalo studente i studentice svih godina studija među kojima su dominirale studentice (95, 7 %). Pokazalo se da je ispitivani uzorak iznadprosječno emocionalno kompetentan u svim trima mjerenim dimenzijama (sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama) te ima iznadprosječno razvijenu interkulturalnu osjetljivost. Istraživanjem je utvrđeno i da postoji značajna pozitivna povezanost između interkulturalne osjetljivosti i sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija te sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Također, pokazalo se i da postoji niska, ali značajna negativna povezanost između sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija i sudjelovanja u studentskim i učeničkim razmjenama te niska do umjerena pozitivna povezanost između sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, interkulturalne osjetljivosti i godine studija. Na koncu, multivarijantnom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da godina studija, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama kao prediktori značajno doprinose razini interkulturalne osjetljivosti kao kriteriju (35, 4 %).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru