Pregled bibliografske jedinice broj: 1272851
Procjena programa Stručnog osposobljavanja za ljekarnike temeljenog na kompetencijama
Procjena programa Stručnog osposobljavanja za ljekarnike temeljenog na kompetencijama, 2019., diplomski rad, diplomski, Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1272851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena programa Stručnog osposobljavanja za
ljekarnike temeljenog na kompetencijama
(Assessment of competency based professional training
for pharmacist)
Autori
Kranželić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Farmaceutsko-biokemijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.04
Godina
2019
Stranica
91
Mentor
Maja Ortner Hadžiabdić
Ključne riječi
ljekarnička skrb, edukacija temeljena na kompetencijama, trajni stručni razvoj, samoprocjena, HLJKO, OSKI, studenti, mentori-ljekarnici
(pharmacy care, competency -based education, continuing professional development, self-assesment, CCF, OSCE, SOF, students, mentors-pharmacists)
Sažetak
Primaran cilj ovog rada bila je procjena kvalitete programa SOF-a za ljekarnike. Također, ispitivalo se koje varijable utječu na uspješnost studenata na praktičnom djelu završnog ispita. Ovo istraživanje uključivalo je 126 studenata farmacije. Analizirala se samoprocjena studenata prema HLJKO u dvije različite vremenske točke na početku i na kraju SOF-a. Kako bi procijenili te usvojene kompetencije, odnosno način izvršavanja zadatka u praksi, korišten je OSKI čije smo rezultate naveli u ovome radu. Nadalje, kvantitativnom i kvalitativnom obradom odgovora studenata na postavljena anketna pitanja analiziralo se zadovoljstvo studenata programom SOF-a te mentorima. Uspoređujući visine srednjih ocjena samoprocjene u dvije različite vremenske točke pokazano je da je postignut napredak tijekom SOF-a u sva četiri kompetencijska klastera te u svim promatranim kompetencijama. Rezultati postignuti na OSKI-ju su vrlo dobri (>80 %), izuzev ispitne stanice rješavanja kliničkog slučaja gdje je rezultat 73, 74 %. Najveći udio studenata (47, 6 %) smatra da je program SOF dobar, dok nešto višu ocjenu (vrlo dobar) daju organizaciji programa. Pokazalo se da su studenti najmanje zadovoljni s djelom programa koji uključuje posjete analitičkom i galenskom laboratoriju. Da im je izvršavanje zadanih zadataka pomoglo pri učenju i radu tijekom SOF-a smatra manji udio studenata (21, 9 %). Nadalje, preko 60 % studenata navodi da im nedostaju znanja iz određenih područja, a bitna su za rad u ljekarni. Jednako tako, pokazalo se da su studenti najzadovoljniji svojim mentorima gdje 77, 7 % procjenjuje odnos mentora prema studentu odličan. Studenti koji su počeli raditi za recepturom tijekom prvog mjeseca SOF-a postigli su statistički više rezultate na OSKI-ju (p=0, 050). Zaključno, razvoj vještine samoprocjene je bitan element stručnog obrazovanja te omogućuje prepoznati prednosti, i nedostatke pojedinca što čini temelj za trajni stručni razvoj. U skladu s tim trebalo bi više pozornosti posvetiti razvoju vještine samoprocjene kod studenata. Sveukupno gledajući uspješnost studenata na OSKI-ju je vrlo dobra te stoga možemo zaključiti da su SOF kao i korištene metode procjene omogućili studentima stručni razvoj. Isto tako pokazalo se da su studenti najveće zadovoljstvo izrazili vezano za njihove mentore koji su ih vodili kroz SOF.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Farmacija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Ortner Hadžiabdić
(mentor)