Pregled bibliografske jedinice broj: 1272708
Utjecaj izgradnje nove željezničke pruge Rijeka - Zagreb na razvitak riječke luke
Utjecaj izgradnje nove željezničke pruge Rijeka - Zagreb na razvitak riječke luke, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1272708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj izgradnje nove željezničke pruge Rijeka - Zagreb na razvitak riječke luke
(THEIMPACTOF A NEW RAILWAY RIJEKA – ZAGREB ON DEVELOPING RIJEKA HARBOUR)
Autori
Mihaljević, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
09.10
Godina
2018
Stranica
47
Mentor
Vilke, Siniša
Ključne riječi
stanje riječke luke, željeznička povezanost, nova željeznička pruga, eksplotacijske značajke, razvitak luke
(condition of the port of Rijeka, railway connection, new railway, operational features, development of the port)
Sažetak
Željeznički promet je danas ekološki najprihvatljiviji način prijevoza te uz unutarnju plovidbu predstavlja glavnu kariku kombiniranog transporta. Prednosti željeznice u odnosu na cestovni promet su prijevozna sposobnost (kapacitet), manji utrošak energije, manje zauzimanje prostora, zaštita okoliša te veća sigurnost. Mreža glavnih željezničkih trasa na teritoriju Republike Hrvatske obuhvaća željezničke pruge smještene na paneuropskim prometnim koridorima i njihovim ograncima: 1. Željezničke pruge koje slijede X. paneuropski koridor: državna granica - Savski Marof – Zagreb - Dugo Selo / Sisak – Novska – Vinkovci - Tovarnik – državna granica ; 2. Željezničke pruge koje slijede Paneuropski koridor V- ogranak Vb: državna granica – Botovo – Koprivnica – Zagreb – Karlovac - Rijeka ; 3. Željezničke pruge koje slijede Paneuropski koridor V- ogranak Vc: državna granica – Beli Manastir – Osijek – Strizivojna – Vrpolje – Slavonski Šamac – državna granica i državna granica – Metković – Ploče. Ulaganje u željezničku mrežu Republike Hrvatske je zanemareno već više desetljeća. Danas je predviđena rekonstrukcija i izgradnja nove željezničke pruge Botovo – Zagreb – Rijeka. Također, predviđen je cjelokupni remont postojećeg kolosijeka i dogradnja pružnog kolosijeka na pojedinim dionicama pruge od Botova do Zagreba te izgradnja nove pruge visoke učinkovitosti od Zagreba prema Rijeci. Ovaj željeznički pravac povezuje središnju Hrvatsku, Gorski kotar i sjeverno Primorje, te je značajan za međunarodni promet. Od 01.07.2013. godine Republika Hrvatska je postala 28. članica Europske unije i samim time se luka Rijeka i riječki prometni pravac izjednačavaju s lukama i prometnim pravcima sjevernog Jadrana (Kopar, Trst i Venecija). Izgradnja i modernizacija prometne infrastrukture i povezivanje lučkog, željezničkog, cestovnog i zračnog prometa osnovna su pretpostavka za razvoj riječkog prometnog pravca te povezivanje Rijeke kao globalnog odredišta za nove terete i putnike. U posljednjih nekoliko godina u Rijeci se realizira Rijeka Gateway projekt, odnosno, projekt obnove riječke luke i riječkog prometnog pravca. Trenutno su u tijeku završni radovi na izgradnji kontejnerskog terminala na Brajdici, radi se na izgradnji novog kontejnerskog 2 terminala na Zagrebačkom pristaništu te je izgrađena cesta D 404 koja povezuje kontejnerski terminal na Brajdici sa zaobilaznicom. Kako bi Rijeka što efikasnije djelovala kao tranzitna luka i kako bi gospodarski razvoj područja u zaleđu bio što veći, potrebno je modernizirati kopnene prometne veze između zaleđa i luke. Postojeće kopnene prometnice, posebice željeznica, ne mogu udovoljiti suvremenim tehnološko – prometnim zahtjevima. Za riječki prometni pravac je od izuzetne važnosti modernizacija prometnih i željezničkih pravaca kako bi se Rijeka što uspješnije povezivala sa lukama u Trstu i Kopru i sa ostatkom Europe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport