Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272582

Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka


Tot, Iva
Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1272582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka
(Persuasion and media manipulation in marketing communication and human perception)

Autori
Tot, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
15.09

Godina
2022

Stranica
107

Mentor
Grmuša, Tanja

Ključne riječi
digitalno doba ; novi mediji ; komunikacija ; marketinška komunikacija ; psihologija ; percepcija ; persuazija ; manipulacija ; medijska manipulacija
(digital age ; new media ; communication ; marketing communication ; psychology ; perception ; persuasion ; manipulation ; media manipulation)

Sažetak
Svakodnevno smo okruženi i služimo se digitalnim tehnologijama i internetom, bilo u poslovnoj ili privatnoj sferi života. Veliku ulogu u našim životima imaju mediji, a sve više i više društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, ...). Čitajući i gledajući različite vijesti kroz dan, možda i nismo svjesni koliko vidimo i pročitamo poruke koje se služe persuazivnim tehnikama ili pak one koje se služe psihološki manipulativnim tehnikama. Takve poruke, bili mi toga svjesni ili ne, utječu na naše odluke i razmišljanje. Utjecajem medija, kao i velikim dijelom društvenih mreža, možemo steći drugačiju percepciju događaja u svijetu od onih koje bismo stekli da smo sami proučili određeni događaj i sami donijeli zaključak o istom. U ovom radu objasnit ćemo kako persuazija može utjecati na kupovinu određenog proizvoda ili usluge te kako medijska manipulacija može utjecati na čovjekovu percepciju. Navest ćemo koji su oblici i načini persuazivne tehnike te koje vrste medijskih manipulacija postoje. Objasnit ćemo razliku između persuazije i manipulacije – jer ove dvije tehnike nisu isto. Osvrnut ćemo se i na osnovne preduvjete za uspješnu marketinšku persuaziju, kao i na ključne faktore persuazije u marketingu i marketinškoj komunikaciji. Objasnit ćemo manipulaciju kroz medije putem subliminalnih poruka. Putem digitalnih tehnologija i medija, ako stavimo na stranu pozitivne, informativne, zabavne i obrazovne dijelove, lako možemo biti izmanipulirani ako ne uspijemo razlučiti manipulaciju od persuaziju i obrnuto. Također, trebamo biti pažljivi prilikom gledanja reklama i upijanja jezičnih strategija i postupaka za dobivanje naše, odnosno kupčeve pažnje. Reklame su velika podloga za upotrebu persuazije, ali i manipulacije, posebno treba biti na oprezu kod djece. Djeca su meta marketinških stručnjaka jer su lako podložni i lako se mogu izmanipulirati putem reklama i reklamnih poruka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Svakodnevno smo okruženi i služimo se digitalnim
tehnologijama i internetom, bilo u poslovnoj ili
privatnoj sferi života. Veliku ulogu u našim
životima imaju mediji, a sve više i više društvene
mreže (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube,
TikTok,...). Čitajući i gledajući različite
vijesti kroz dan, možda i nismo svjesni koliko
vidimo i pročitamo poruke koje se služe
persuazivnim tehnikama ili pak one koje se služe
psihološki manipulativnim tehnikama. Takve poruke,
bili mi toga svjesni ili ne, utječu na naše odluke
i razmišljanje. Utjecajem medija, kao i velikim
dijelom društvenih mreža, možemo steći drugačiju
percepciju događaja u svijetu od onih koje bismo
stekli da smo sami proučili određeni događaj i
sami donijeli zaključak o istom. U ovom radu
objasnit ćemo kako persuazija može utjecati na
kupovinu određenog proizvoda ili usluge te kako
medijska manipulacija može utjecati na čovjekovu
percepciju. Navest ćemo koji su oblici i načini
persuazivne tehnike te koje vrste medijskih
manipulacija postoje. Objasnit ćemo razliku između
persuazije i manipulacije – jer ove dvije tehnike
nisu isto. Osvrnut ćemo se i na osnovne preduvjete
za uspješnu marketinšku persuaziju, kao i na
ključne faktore persuazije u marketingu i
marketinškoj komunikaciji. Objasnit ćemo
manipulaciju kroz medije putem subliminalnih
poruka. Putem digitalnih tehnologija i medija, ako
stavimo na stranu pozitivne, informativne, zabavne
i obrazovne dijelove, lako možemo biti
izmanipulirani ako ne uspijemo razlučiti
manipulaciju od persuaziju i obrnuto. Također,
trebamo biti pažljivi prilikom gledanja reklama i
upijanja jezičnih strategija i postupaka za
dobivanje naše, odnosno kupčeve pažnje. Reklame su
velika podloga za upotrebu persuazije, ali i
manipulacije, posebno treba biti na oprezu kod
djece. Djeca su meta marketinških stručnjaka jer
su lako podložni i lako se mogu izmanipulirati
putem reklama i reklamnih poruka.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tot, Iva
Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
Tot, I. (2022) 'Persuazija i medijska manipulacija u marketinškoj komunikaciji i percepciji čovjeka', diplomski rad, diplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tot, Iva}, year = {2022}, pages = {107}, keywords = {digitalno doba, novi mediji, komunikacija, marketin\v{s}ka komunikacija, psihologija, percepcija, persuazija, manipulacija, medijska manipulacija}, title = {Persuazija i medijska manipulacija u marketin\v{s}koj komunikaciji i percepciji \v{c}ovjeka}, keyword = {digitalno doba, novi mediji, komunikacija, marketin\v{s}ka komunikacija, psihologija, percepcija, persuazija, manipulacija, medijska manipulacija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tot, Iva}, year = {2022}, pages = {107}, keywords = {digital age, new media, communication, marketing communication, psychology, perception, persuasion, manipulation, media manipulation}, title = {Persuasion and media manipulation in marketing communication and human perception}, keyword = {digital age, new media, communication, marketing communication, psychology, perception, persuasion, manipulation, media manipulation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font