Pregled bibliografske jedinice broj: 1272555
Pouzdanost hrvatske verzije upitnika za procjenu tjelesne samoefikasnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnsti djece mlađe školske dobi
Pouzdanost hrvatske verzije upitnika za procjenu tjelesne samoefikasnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnsti djece mlađe školske dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pouzdanost hrvatske verzije upitnika za procjenu tjelesne samoefikasnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnsti djece mlađe školske dobi
(Reliability of the Croatian version of the questionnaire for assessing physical self-efficacy and enjoyment of physical activity of young school children)
Autori
Prtenjača, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2020
Stranica
49
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
tjelesna samoefikasnost, uživanje, tjelesna aktivnost, učenici
(physical self-efficacy, enjoyment, physical activity, students)
Sažetak
Tjelesna samoefikasnost predstavlja jedan od važnih činitelja uspješnosti obavljanja neke motoričke aktivnosti. U većini slučajeva se pokazalo da učenici koji imaju visoku tjelesnu samoefikasnost postižu i bolje rezultate te jednako tako i uživaju u obavljanju određene aktivnosti. Uživanje zapravo predstavlja zadovoljstvo i volju prilikom obavljanja tjelesne aktivnosti. Tjelesna aktivnost je važan čimbenik u djetetovom razvoju, koja znatno utječe i na njegovo zdravlje. U današnje vrijeme kad je sve više djece okrenuto tehnologiji bitno je djecu poticati da se bave tjelesnim aktivnostima i da pritom i uživaju u njima. Ovim radom je ispitana pouzdanost hrvatske verzije upitnika za procjenu tjelesne samoefikasnosti i uživanja u tjelesnoj aktivnosti djece mlađe školske dobi. Istraživanje je provedeno online, na učenicima četvrtih razreda osnovnih škola u Zadarskoj županiji. Razina tjelesne samoefikasnosti procijenjena je na temelju slikovne ljestvice tjelesne samoefikasnosti, a za uživanje u tjelesnoj aktivnosti korištena je hrvatska verzija PACES upitnika. Pouzdanost upitnika za procjenu uživanja u tjelesnim aktivnostima je u oba mjerenja vrlo visoka (Cronbachove alphe su: 0, 91 i 0, 89) što ukazuje na dobru pouzdanost te opravdanu primjenu upitnika u daljnjim istraživanjima. Vrijednosti Cronbachovih alpha prvog i drugog mjerenja (0, 79 i 0, 77) za skalu tjelesne samoefikasnosti su nešto niže ali i dalje zadovoljavajuće te opravdavaju daljnje korištenje skale u istraživačke svrhe budući da su metrijske karakteristike skale dobre. Također, rezultati su pokazali da je razina procjene ukupne tjelesne samoefikasnosti kod učenika i učenica umjerena i da je visoka razina uživanja u provođenju tjelesne aktivnosti. Što se tiče razlika po spolu, rezultati pokazuju da učenice više uživaju u tjelesnoj aktivnosti od učenika ali te razlike nisu značajne. Kod procjene tjelesne samoefikasnosti učenice također pokazuju bolje rezultate od učenika, značajnije razlike pokazuju u procjeni koordinacije u prvom (ASf=3, 22 i ASm=2, 70) ali isto tako i u drugom mjerenju (ASf=3, 15 i ASm=2, 78).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija