Pregled bibliografske jedinice broj: 1272041
Upravljanje kriznim događajima sa smrtnim ishodom na primjerima iz hrvatske prakse
Upravljanje kriznim događajima sa smrtnim ishodom na primjerima iz hrvatske prakse, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kriznim događajima sa smrtnim ishodom na
primjerima iz hrvatske prakse
(Managing of crisis events with a fatal outcome on
examples from Croatian practice)
Autori
Antić, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
02.10
Godina
2020
Stranica
103
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
poslovne krize ; krizni menadžment ; proces kriznoga upravljanja ; krizna komunikacija ; krize sa smrtnim ishodom ; Karlovačka pivovara ; Hrvatske željeznice
(business crises ; crises managment ; the process/managment of the crises, communication crises ; crises with fatal outcome ; Karlovacka brewery ; Croatian rails)
Sažetak
Pojavni oblici poslovne krize manifestiraju se u obliku lakših i težih stanja, situacija ili događaja, a neizbježni su u životnom ciklusu svake organizacije. Narušavaju ili u potpunosti prekidaju rutinske organizacijske aktivnosti. Ovisno o veličini poslovne krize i odlukama rukovodstva kao najvažnijim faktorom budućeg postupanja, pojavni oblici mogu imati presudan učinak na egzistencijalne ciljeve, ugled pojedinaca i/ili reputaciju organizacije. Uzroci poslovne krize najčešće proizlaze iz internog okruženja i rezultat su nepromišljenih odluka menadžmenta organizacije. Upravo zato, organizacije sve više pridaju posebnu pozornost kriznome menadžmentu kao najizazovnijem konceptu suvremenog menadžmenta. Proces kriznoga menadžmenta zasniva se na upravljanju i rukovođenju kao temeljnim funkcijama, kojima će se omogućiti izvršavanje operativnih zadataka. Prema tome, primarna je i najvažnija aktivnost kriznoga menadžmenta planiranje u svrhu prevencije. Na temeljima planiranja izgrađuje se proces kriznoga upravljanja, odnosno formira se sustav planiranja za krizu koji se sastoji od operativnih i komunikacijskih elemenata kriznog plana. Pri tome, krizna komunikacija čini neodvojivu, prateću aktivnost ukupnog procesa kriznoga upravljanja, a stupanj učinkovitosti iste ovisi o kvaliteti izgradnje operativnih elemenata plana. Osim konceptualne analize, rad obuhvaća analizu upravljanja kriznim događajima sa smrtnim ishodom na konkretnim primjerima dviju organizacija. Analiza slučaja Karlovačke pivovare prikazuje izrazito defanzivnu strategiju kojom se rukovodstvo koristilo pri rješavanju kriznog događaja, odnosno izostanak svih poželjnih elemenata procesa kriznoga upravljanja u svakom operativnom i komunikacijskom smislu. Suprotno prvoj, analiza slučaja Hrvatskih željeznica prikazuje pravodobnu i proaktivnu koordinaciju operativno-komunikacijskih elemenata u procesu kriznoga upravljanja. Najveći nedostatak uočen je u komunikacijskoj neaktivnosti rukovodstva u okviru vrhovne razine menadžmenta, neposredno nakon kulminacije kriznoga događaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti