Pregled bibliografske jedinice broj: 1272007
Rutine i emocije nastavnika kao strukturacijski element obrazovnog sustava tijekom nastave na daljinu
Rutine i emocije nastavnika kao strukturacijski element obrazovnog sustava tijekom nastave na daljinu // Revija za sociologiju, 53 (2023), 1; 7-37 doi:10.5613/rzs.53.1.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1272007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rutine i emocije nastavnika kao strukturacijski
element obrazovnog sustava tijekom nastave na
daljinu
(Routines and Emotions of Teachers as a Structural
Element of the Educational System During Distance
Learning)
Autori
Degač, Đurđica ; Vukić, Jana
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 53
(2023), 1;
7-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavnici ; rutinizacija ; regionalizacija ; emocije ; integracija
(teachers ; routinisation ; regionalisation ; emotions ; integration)
Sažetak
Nagli prelazak na nastavu na daljinu 2020. godine zbog pandemije bolesti COVID-19 od nastavnika je zahtijevao proces prilagodbe stvaranjem novih nastavnih rutina, koji je bio popraćen složenim emocionalnim iskustvom, dok su nastavnici istodobno pokušavali živjeti svoj profesionalni i osobni život. Pozivajući se na Giddensovu teoriju strukturacije s fokusom na procese rutinizacija i regionalizacije interakcija te Turnerovu analizu integracijskih procesa i uloge emocija u njima, u radu se ukazuje na važnost održavanja rutina radi ontološke sigurnosti i socijalne integracije te na relevantnost emocija tijekom nastave na daljinu. U radu se ispituje (i) kako su oblikovane i regionalizirane nastavne rutine te (ii) kakve su pozitivne i negativne emocije nastavnici doživjeli tijekom razdoblja provođenja nastave na daljinu u susretima i interakciji s različitim akterima. U analizi su korištene kvalitativne metode, odnosno analizirani su intervjui provedeni 2020. godine s 32 predmetna učitelja i nastavnika, a kao metoda analize korištena je deduktivno-induktivna tematska analiza. Prodiranje javnog u osobni prostor nastavnika, uspostavljanje rutina i emocionalna iskustva teme su konstruirane tijekom analize, pri čemu su identificirane i podteme. U radu se pokazuje da su očuvanje starih i stvaranje novih rutina te (pozitivne) emocije i očekivanja u interakcijama potencijal koji može omogućiti prevladavanje kriznih ili izazovnih situacija poput nastave na daljinu, ponekad tako da se narušava razgraničenje javnog i privatnog. S druge strane pojava negativnih emocija i dugotrajnih negativnih emocionalnih stanja na mikrorazini upućuju na, iz perspektive nastavnika, neadekvatnu valorizaciju njihova rada od viših institucionalnih razina te predstavljaju potencijal za dezintegracijske procese.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus