Pregled bibliografske jedinice broj: 1271695
Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika
Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 3; 753-770 doi:10.15516/cje.v24i3.4599 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1271695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govor uz blagovanje u
suvremenom djetinjstvu
govornika hrvatskoga jezika
(Mealtime Talk in Contemporary
Childhood of Croatian Language
Speakers)
Autori
Strapajević, Ines ; Vignjević, Jelena
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24
(2022), 3;
753-770
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječji jezični razvoj ; obiteljski zajednički obroci ; razgovor uz jelo
(children’s language development ; family mealtime ; mealtime conversation)
Sažetak
Razgovor za stolom u vrijeme jela poticajan je za ukupan djetetov jezični razvoj. No u suvremenom su djetinjstvu djeca sve manje izložena iskustvu zajedničkoga blagovanja s odraslim ukućanima. U tom je kontekstu provedeno istraživanje kojemu je bila svrha provjeriti navike zajedničkoga blagovanja i govora uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika. Ispitanici su bili roditelji djece rane i predškolske dobi. Ispitivala se učestalost navike zajedničkoga blagovanja, davanje pozornosti medijima tijekom zajedničkoga jela te tematska obilježja (raz) govora uz jelo. Cilj istraživanja bio je utvrditi moguću povezanost navedenih elemenata sa strukturom obitelji, zaposlenošću roditelja i njihovom naobrazbom. Rezultati istraživanja govore o učestalijoj navici zajedničkoga blagovanja u obiteljima u kojima su djed i/ili baka, u obiteljima u kojima je jedan od roditelja nezaposlen i u obiteljima gdje je roditelj srednje stručne spreme. Roditelji su većinom izvijestili da su tijekom zajedničkoga jela usmjereni na komunikaciju (a ne na medije) te da najviše razgovaraju o svakodnevnim događajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus