Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1271695

Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika


Strapajević, Ines; Vignjević, Jelena
Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 3; 753-770 doi:10.15516/cje.v24i3.4599 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1271695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika
(Mealtime Talk in Contemporary Childhood of Croatian Language Speakers)

Autori
Strapajević, Ines ; Vignjević, Jelena

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 24 (2022), 3; 753-770

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dječji jezični razvoj ; obiteljski zajednički obroci ; razgovor uz jelo
(children’s language development ; family mealtime ; mealtime conversation)

Sažetak
Razgovor za stolom u vrijeme jela poticajan je za ukupan djetetov jezični razvoj. No u suvremenom su djetinjstvu djeca sve manje izložena iskustvu zajedničkoga blagovanja s odraslim ukućanima. U tom je kontekstu provedeno istraživanje kojemu je bila svrha provjeriti navike zajedničkoga blagovanja i govora uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika. Ispitanici su bili roditelji djece rane i predškolske dobi. Ispitivala se učestalost navike zajedničkoga blagovanja, davanje pozornosti medijima tijekom zajedničkoga jela te tematska obilježja (raz) govora uz jelo. Cilj istraživanja bio je utvrditi moguću povezanost navedenih elemenata sa strukturom obitelji, zaposlenošću roditelja i njihovom naobrazbom. Rezultati istraživanja govore o učestalijoj navici zajedničkoga blagovanja u obiteljima u kojima su djed i/ili baka, u obiteljima u kojima je jedan od roditelja nezaposlen i u obiteljima gdje je roditelj srednje stručne spreme. Roditelji su većinom izvijestili da su tijekom zajedničkoga jela usmjereni na komunikaciju (a ne na medije) te da najviše razgovaraju o svakodnevnim događajima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Vignjević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr cje2.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Strapajević, Ines; Vignjević, Jelena
Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (2022), 3; 753-770 doi:10.15516/cje.v24i3.4599 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Strapajević, I. & Vignjević, J. (2022) Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 24 (3), 753-770 doi:10.15516/cje.v24i3.4599.
@article{article, author = {Strapajevi\'{c}, Ines and Vignjevi\'{c}, Jelena}, year = {2022}, pages = {753-770}, DOI = {10.15516/cje.v24i3.4599}, keywords = {dje\v{c}ji jezi\v{c}ni razvoj, obiteljski zajedni\v{c}ki obroci, razgovor uz jelo}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v24i3.4599}, volume = {24}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Govor uz blagovanje u suvremenom djetinjstvu govornika hrvatskoga jezika}, keyword = {dje\v{c}ji jezi\v{c}ni razvoj, obiteljski zajedni\v{c}ki obroci, razgovor uz jelo} }
@article{article, author = {Strapajevi\'{c}, Ines and Vignjevi\'{c}, Jelena}, year = {2022}, pages = {753-770}, DOI = {10.15516/cje.v24i3.4599}, keywords = {children’s language development, family mealtime, mealtime conversation}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v24i3.4599}, volume = {24}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Mealtime Talk in Contemporary Childhood of Croatian Language Speakers}, keyword = {children’s language development, family mealtime, mealtime conversation} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font