Pregled bibliografske jedinice broj: 1271145
Igra u predškolskoj dobi prediktor držanja tijela
Igra u predškolskoj dobi prediktor držanja tijela // 11. Međunarodna metodička konferencija Promena paradigme u obrazovanju i nauci / Törteli Telek, Márta ; Vukov Raffai, Éva (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Subotica, 2022. str. 143-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1271145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igra u predškolskoj dobi prediktor držanja tijela
(Preschool play is a predictor of body posture)
Autori
Prskalo, Ivan ; Droždan, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
11. Međunarodna metodička konferencija Promena paradigme u obrazovanju i nauci
/ Törteli Telek, Márta ; Vukov Raffai, Éva - Subotica : Sveučilište u Novom Sadu Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Subotica, 2022, 143-152
ISBN
978-86-81960-20-2
Skup
11. Međunarodna metodička konferencija Promena paradigme u obrazovanju i nauc
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2022. - 04.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
držanje tijela, predškolska dob, igra, kineziološka aktivnost
(body posture, preschool age, play, kinesiological activity)
Sažetak
Igra kao najstariji oblik tjelesne i zdravstvene kulture, najautonomnija, slobodno izabrana spontana uz bitnu značajku raznovrsnosti kretanja, a praćena ugodom i zadovoljstvom (Findak, 1995), sadržaj je koji ima višestruku vrijednost posebno u djeteta predškolske dobi posebno imajući u vidu utemeljenje mnogih osobina u kasnijoj životnoj dobi upravo kroz aktivitet i navike stečene u ovoj dobi. Istraživanje provedeno na 35 djece, dobi 5 do 6 godina, usmjereno na utvrđivanje povezanosti igre i rezultata procjene držanja tijela. Rezultati držanja tijela pokazuju kod 37% ukupnog uzorka dobro držanje, a samo 6 % ispitanika ima izvrsno držanje koliko ih ima i vrlo lošu posturu. Pokazalo se da kineziološka aktivnost korelira s boljim posturalnim stanjem, boravak pred ekranom ga pogoršava. Rezultati su signal na promjenu paradigme uključivanja djece i mladeži u kineziološke aktivnosti jer su izazovi „ekrana“ i supstitucije motoričke igre onom virtualnom preveliki. Kako je sjedenje pred ekranom također jedan vid ovisnosti, a rezultat je tehnološkog razvoja, onda se mora i mijenjati paradigmatski okvir odnosa prema tjelesnom vježbanju i motoričkoj igri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija