Pregled bibliografske jedinice broj: 1270851
Milenijski poziv / Millennial call: 5. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije
Milenijski poziv / Millennial call: 5. Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije, 2023. (popularni rad).
CROSBI ID: 1270851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Milenijski poziv / Millennial call: 5. Milenijsko natjecanje iz kreativne
industrije
(Millennial call: 5th Millennial Competition in Creative Industry)
Autori
Mijoč, Josipa ; Ćosić, Bruno ; Jobst, Ivana: Horvat, Jasna
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2023
Ključne riječi
kreativna industrija, popularizacija znanosti, kulturna baština, natjecanje
(creative industry, popularization of science, cultural heritage, competition)
Sažetak
Stvaranje idejnih rješenja sinonim je za međunarodno Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije. Idejna rješenja nastaju odgovaranjem na pitanje postavljeno uz temu za koju se rješenje predlaže (glagoljica, Put svile, mitologija i vodik). Sektori su kreativne industrije arhitektura, audiovizualne umjetnosti, baština, dizajn, glazba, izvedbene umjetnosti, knjiga i nakladništvo, mediji, oglašavanje i tržišne komunikacije, primijenjene umjetnosti, računalne igre/novi mediji te vizualne umjetnosti. Milenijskim natjecanjem očekuje se doprinos razvoju kreativne industrije, stoga idejna rješenja trebaju pripadati jednom ili više sektora kreativne industrije. Ekonomski fakultet u Osijeku Milenijskim natjecanjem popularizira kreativnu industriju među osnovnoškolcima, srednjoškolcima i studentima. Natjecanje je pozivnica nastavnicima svih obrazovnih skupina za odabir pojedinica i timova usmjerenih stvaranju idejnih rješenja. Natjecanje u prvi plan ističe natjecatelje, a ne pobjednike. Razlog tomu je što se vrsnoća ideje potvrđuje tek na tržištu, odnosno u budućnosti, a sadašnjost je inkubator kreativnoti i poticaj za stvaranje. Natjecanje u idejnosti poluga je za obrazovanje i ohrabrivanje mladih na izražavanje vlastitih ideja. Cilj je Milenijskoga natjecanja razvoj novih vještina, kritičkog razmišljanja, kreativnosti uz inovativni pristup odgovoru na postavljena tematska pitanja. Natjecateljskim timovima dana je sloboda u predlaganju idejnih rješenja, a organizatori priželjkuju neočekivana rješenja kojima bi se na tržištu ostvarili kreativni proizvodi nadahnuti znanjem i kulturnom baštinom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
The new millennium is marked by the need for idea- driven creativity
and knowledge, which are also the foundations of the creative
industry equated with industry of projects, talents, careers, ideas and
prototypes. Although the creative industry is becoming the industry
of the new millennium, it has yet to be institutionalised in Croatia.
The research results of professors at the Faculty of Economics in
Osijek have generated an organisational solution for the creative
industry in the Republic of Croatia. It is an organisational model in
which the creative industry encompasses 12 sectors – architecture,
audiovisual arts, heritage, design, music, performing arts, book and
publishing, media, advertising and market communications, applied
arts, computer games / new media, and visual arts. With the
Millennium Competition, the Osijek Faculty of Economics aims to
popularise the creative industry among primary and secondary school
pupils and students. By participating, the contestants are provided
with the opportunity to focus on developing their own creative
abilities based on knowledge and skills, as well as to discover and
nurture giftedness.
The goal of the Millennial Competition is to encourage participation in
extracurricular activities useful for the development of skills, critical
thinking, creativity and improvement of acquired knowledge. It is
expected that the competition will strengthen collaborative and
socially responsible behaviour of all educational groups.
Competition teams are given the freedom to propose conceptual
solutions. The organisers wish for unexpected solutions which will
result in creative products inspired by cultural heritage, realised in
one or more sectors of the creative industry.
POVEZANOST RADA
Projekti:
EFOS--EFOS_ZIP2022/2023-14 - Mjerenje kulturnog potencijala odredišta (Mijoc, Josipa, EFOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek