Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1270697

Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika


Karabin, Petra
Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika, 2023., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1270697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika
(Evaluating the effects of using robots in teaching English as a foreign language)

Autori
Karabin, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.03

Godina
2023

Stranica
218

Mentor
Cergol, Kristina ; Sović Kržić Ana

Ključne riječi
motivacija ; nastava Engleskoga kao stranoga jezika ; obrazovna robotika ; odgojni i obrzaovni ishodi ; stavovi
(attitudes ; educational robotics ; English as a foreign language ; learning outcomes ; motivation)

Sažetak
Ovim istraživanjem želi se utvrditi ostvarenosti odgojnih i obrazovnih ishoda korištenjem robotom kao nastavnim materijalom na nastavi Engleskoga kao stranoga jezika te usto utvrditi stav učenika prema korištenju robotom i ispitati njihovu motivaciju u takvome učenju. U obliku kvazieksperimentalnog istraživanja mješovitom metodom istraživanja (upitnik za mjerenje motivacije učenika uz uporabu različitih nastavnih materijala prema ARCS modelu, ispit znanja, polustrukturirani intervjui i opservacije) ostvarit će se cilj istraživanja. U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih razreda (N = 219) osnovnih škola u Zagrebu, podijeljeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. U razdoblju od tri tjedna, na trima nastavnima satima Engleskoga kao stranoga jezika, na jednoj od aktivnosti, učenici eksperimentalne skupine koristili su se jednim od robota (STEMI Hexapod, Cubelets Robot Blocks, Thymio), a učenici kontrolne skupine koristili su se nekim drugim nastavnim materijalom. Analiza podataka pokazala je da se nakon uvođenja robota motivacija učenika za uporabu nastavnih materijala smanjila neznačajno u aspektima značajnosti, samopouzdanja i zadovoljstva, a u aspektu pozornosti značajno, vrlo vjerojatno zbog funkcija robota koje nisu uvijek ispravno radile. Što se tiče ostvarenosti obrazovnih ishoda, nije bilo značajne razlike između skupina. Roboti su najviše pridonijeli ostvarivanju odgojnih ishoda, na način da su učenici vrlo rado međusobno surađivali te su bili izrazito angažirani. Učenici su pri korištenju robotom bili veseli, uzbuđeni i zainteresirani, iskazali su pozitivan stav prema ovome materijalu, interes za ponovnu uporabute mnoge ideje o tome kako ga upotrijebiti u nastavnome procesu na novi način. Na kraju, djelotvornoj upotrebi robota najviše je pridonio učitelj koji je svojim pristupom, angažiranosti i vođenjem nastavnog procesa, prema načelima konstruktivističke nastave, osigurao da učenici budu konstruktori vlastitoga znanja uz pomoć korištenja novim digitalnim nastavnim materijalom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2017-05-5917 - Transformacija robota u edukacijsko sredstvo (TRES) (Sović Kržić, Ana, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Kristina Cergol (mentor)

Avatar Url Ana Sović (mentor)

Avatar Url Petra Karabin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

dabar.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Karabin, Petra
Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika, 2023., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Karabin, P. (2023) 'Vrednovanje učinaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Karabin, Petra}, year = {2023}, pages = {218}, keywords = {motivacija, nastava Engleskoga kao stranoga jezika, obrazovna robotika, odgojni i obrzaovni ishodi, stavovi}, title = {Vrednovanje u\v{c}inaka uporabe robota u nastavi engleskoga kao stranoga jezika}, keyword = {motivacija, nastava Engleskoga kao stranoga jezika, obrazovna robotika, odgojni i obrzaovni ishodi, stavovi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Karabin, Petra}, year = {2023}, pages = {218}, keywords = {attitudes, educational robotics, English as a foreign language, learning outcomes, motivation}, title = {Evaluating the effects of using robots in teaching English as a foreign language}, keyword = {attitudes, educational robotics, English as a foreign language, learning outcomes, motivation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font