Pregled bibliografske jedinice broj: 1270478
Skladbe Ivana Lukačića u kontekstu onodobnih glazbenih antologija - pogled iz perspektive digitalne muzikologije
Skladbe Ivana Lukačića u kontekstu onodobnih glazbenih antologija - pogled iz perspektive digitalne muzikologije // Između srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti / Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performing Arts / Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija ; Filozofski fakultet, 2021. str. 259-277
CROSBI ID: 1270478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skladbe Ivana Lukačića u kontekstu onodobnih
glazbenih antologija - pogled iz perspektive
digitalne muzikologije
(Ivan Lukačić's compositions in the context of
contemporary music anthologies - a view from the
perspective of digital musicology)
Autori
Konfic, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Između srednje Europe i Mediterana: glazba, književnost i izvedbene umjetnosti / Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performing Arts
Urednik/ci
Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela
Izdavač
Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija ; Filozofski fakultet
Grad
Split
Godina
2021
Raspon stranica
259-277
ISBN
978-953-6617-54-8
Ključne riječi
Ivan Lukačić, glazbene zbirke, digitalna humanistika
(Ivan Lukačić, music collections, digital humanities)
Sažetak
Ranobarokni hrvatski skladatelji i oni koji su djelovali u hrvatskim zemljama bili su važan čimbenik u kontekstu suvremene europske glazbe o čemu svjedoči njihova prisutnost u onodobnim srednjoeuropskim glazbenim zbirkama. Skladbe Ivana Lukačića uvrštene su u zbirku Deliciae sacrae musicae Johannesa Reiningera iz 1626. (uz skladbe Orlanda di Lassa, Giovannija Crocea, Giacoma Finettija, Hansa Lea Hasslera, Isaaca Poscha, Lodovica Viadane, da spomenemo samo neka značajna imena), kao i u impresivnoj zbirci Johanna Donfrida Promptuarii musici (3. svezak) iz 1627. S tim u vezi postavljaju se pitanja kakve su veze (ako postoje) između predstavljenih autora u tim zbirkama, te koje su sličnosti i razlike između skladbi koje su odabrane kao reprezentativne za ta antologijska izdanja? Krećući od Lukačićevih moteta, u ovom radu autorica je istražila neke od njih mogućnosti korištenja alata digitalne humanistike kako bi se analizirala i usporedila glazbenih obilježja odabranih skladbi iz navedenih srednjoeuropskim glazbenih zbirki. Nastojalo se ispitati da li analiziranje i vizualiziranje distribucije visine i trajanja glavnog glasa pomoću alata music21 može ukazati na neke sličnosti i razlike u glazbenom stilu pojedinih skladatelja te tako biti pomoć i nadopuna tradicionalnim muzikološkim istraživanjima ranobaroknog repertoara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Znanost o umjetnosti