Pregled bibliografske jedinice broj: 1269177
Sedmi harmonik u glazbeno-teorijskom sustavu Giuseppea Michelea Stratica (Zadar, 1728 – Sanguinetto, 1783)
Sedmi harmonik u glazbeno-teorijskom sustavu Giuseppea Michelea Stratica (Zadar, 1728 – Sanguinetto, 1783) // Muzika u društvu: zbornik radova, 10. Međunarodni simpozij Muzika u društvu Sarajevo, 20-22. oktobar 2016, Sarajevo / Bosnić, Amra ; Hukić, Naida (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije BiH – Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 317-327
CROSBI ID: 1269177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sedmi harmonik u glazbeno-teorijskom sustavu
Giuseppea Michelea Stratica (Zadar, 1728 –
Sanguinetto, 1783)
(The seventh harmonic in the music-theoretical
system of Giuseppe Michele Stratico (Zadar, 1728 –
Sanguinetto, 1783))
Autori
Konfic, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Muzika u društvu: zbornik radova, 10. Međunarodni simpozij Muzika u društvu Sarajevo, 20-22. oktobar 2016, Sarajevo
Urednik/ci
Bosnić, Amra ; Hukić, Naida
Izdavač
Muzikološko društvo Federacije BiH – Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu
Grad
Sarajevo
Godina
2018
Raspon stranica
317-327
ISSN
2303-5714
Ključne riječi
Giuseppe Michele Stratico, traktati, Giuseppe Tartini, sedmi harmonik
(Giuseppe Michele Stratico, treatises, Giuseppe Tartini, seventh harmonic)
Sažetak
Problem sedmog harmonika je tema kojoj su u glazbenoj teoriji 18. stoljeća pristupali s posebnim interesom. Dok su ga jedni potpuno ignorirali, drugi odbacivali, neki su autori izrazili stav prema kojem se septima bazirana na tom harmoniku smatra prijelaznim oblikom između konsonanci i disonanci, ili čak konsonancom. Giuseppe Michele Stratico u svom je glazbenom sustavu, razrađenom u više verzija njegovih rukopisnih traktata (sačuvanih u Biblioteci Marciana, Venezia I-Vnm), prihvatio sedmi harmonik kao dio konsonantnog sustava što je dalo osnovu za daljnju razradu sustava temeljenog na odnosima i proporcijama. U ovom radu dati će se pregled Straticovog rada na području glazbene teorije s posebnim osvrtom na problem sedmog harmonika, uspoređujući njegov stav o tom problemu s drugim značajnim teoretičarima 18. stoljeća. U prvom redu s teoretičarima padovanske škole, Giuseppeom Tartinijem, Straticovim učiteljem, te Francescantonijem Vallottijem, zatim matematičarem grofom Giordanom Riccatijem, te jednim od najvećih znanstvenika 18. stoljeća Leonhardom Eulerom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti