Pregled bibliografske jedinice broj: 1268654
Geografska karta u nastavi Prirode i društva
Geografska karta u nastavi Prirode i društva, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu, Čakovec
CROSBI ID: 1268654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geografska karta u nastavi Prirode i društva
(GEOGRAPHICAL MAP IN THE TEACHING OF NATURE AND
SOCIETY)
Autori
Belošević, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu
Mjesto
Čakovec
Datum
11.07
Godina
2022
Stranica
70
Mentor
Šlezak, Hrvoje
Ključne riječi
nastavni predmet priroda i društvo, geografska karta, uvođenje učenika u snalaženje u prostor, kartografsko opismenjavanje
(subject nature and society, geographical map, introduction of students to navigation in space, cartographic literacy)
Sažetak
Jedan od glavnih zadataka nastavnog predmeta prirode i društva je uvođenje učenika u snalaženje u prostor i kartografsko opismenjavanje. U diplomskom radu pod nazivom Geografska karta u nastavi prirode i društva prikazana je teorijska osnova predmeta prirode i društva, teorijska osnova o uvođenju učenika u snalaženje u prostor i općenito o kartografiji i kartografskim izvorima u povijesti. Cilj istraživanja bio je ispitati učitelje razredne nastave o korištenju geografske karte u nastavi prirode i društva. Željelo se ispitati postoji li razlika u korištenju geografske karte s obzirom na godine radnog iskustva učitelja, jesu li škole podjednako opremljene geografskim kartama u svim dijelovima Republike Hrvatske, provode li se u trećem razredu uvodne vježbe kod uvođenja učenika u snalaženje u prostoru, nedostaje li učiteljima razredne nastave zavičajna, odnosno županijska karta, koriste li se najviše zidne geografske karte u nastavi, imaju li učionice u svim dijelovima Hrvatske prikladno mjesto za zidnu geografsku kartu te jesu li geografske karte svojim formatom i smještajem prilagođene učenicima razredne nastave. Istraživanje je provedeno uz pomoć online upitnika koji je sadržavao 29 pitanja. U istraživanju je sudjelovalo je 200 ispitanika, učitelja razredne nastave, s cijelog područja Republike Hrvatske. Pokazalo se kako učitelji u velikoj mjeri koriste geografsku kartu i provode uvodne vježbe kod uvođenja učenika u snalaženje u prostoru. Neki problemi koji se javljaju vezano za geografsku kartu su neopremljenost škole geografskim kartama, nedostatak zavičajnih, odnosno županijskih karata te mala zastupljenost geografskih sadržaja na nastavnom predmetu priroda i društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)