Pregled bibliografske jedinice broj: 1268216
Folklorni glazbeni sadržaji za djecu rane i predškolske dobi
Folklorni glazbeni sadržaji za djecu rane i predškolske dobi, 2023., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
CROSBI ID: 1268216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Folklorni glazbeni sadržaji za djecu rane i
predškolske dobi
(Folk music content for children of early and
preschool age)
Autori
Bolterstein, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Pula
Datum
24.04
Godina
2023
Stranica
43
Mentor
Gortan-Carlin, Ivana Paula
Ključne riječi
zvončari, UNESCO, nematerijalna kulturna baština, rani i predškolski odgoj i obrazovanje, glazbena kultura
(bell ringers, UNESCO, intangible cultural heritage, early and preschool education, musical culture)
Sažetak
U ovom završnom radu predstavljena je važnost folklornih glazbenih sadržaja u ustanovama rane i predškolske dobi za njegovanje i očuvanje tradicijske baštine. Važnost glazbe u razvoju djece je neupitna. Ona ih prati od samog njihovog rođenja pa i ranije. Pozitivnim učincima djeluje na njihov kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj. Važan je dio odgojnog i obrazovnog procesa. Obogaćuje i oplemenjuje život u ustanovama rane i predškolske dobi, a glazbenim aktivnostima postiže se okruženje koje pozitivno utječe na dječji razvoj. Zvončari, o kojima je bilo riječ u ovom radu, dio su tradicije i folklora Kastavštine i okolnih mjesta. Uključivanjem kulture zvončara u odgojni program ustanova djece rane i predškolske dobi kroz kombinaciju glazbe i folklora, posebice u dramskom obliku koji prožima tematiku zvončarske 'predstave', kod djece se mogu potaknuti fantazije i mašta o protagonistima zvončarskih legendi i priča reproduciranih iz vlastitog doživljaja. Djeca se mogu potaknuti na kreativnost u igri prenošenjem dramaturškog viđenja zvončara. Tome u prilog idu legende koje se vežu uz zvončare, a koje mogu biti tema različitih radionica kroz koje se djeca upoznaju sa zvončarskom tradicijskom kulturom prepričavanjem legendi, interpretacijom zvukova, izrađivanjem slika, crteža i kolaža upotrebom različitih materijala i dr. Glavno su obilježje zvončara zvona i njihov zvuk koji zvončari proizvode kretnjama svog tijela u koreografijama i u ophodima selima. Zvončari usklađuju pulsiranje zvona vlastitim tijelom dovodeći ih u suživot, proizvodeći (svi zajedno) istovremeno ritmičku tutnjavu. Osim zvuka zvona, muzikanti s različitim glazbenim instrumentima: harmonikom, bubnjevima, trubom i dr. stvaraju glazbeni ugođaj. Analiziranjem izvještaja o radu i kurikuluma vrtića Kastva, Viškova i Matulja može se uočiti da vrtići u svoj rad uključuju zvončarsku tradiciju, bilo kroz posjete zvončara u vrtiće ili u sklopu različitih likovnih i glazbenih radionica. Organiziraju se i radionice koje njeguju čakavštinu. No, potrebno je istaknuti da su to uglavnom kratki programi i obično su vezani uz razdoblje karnevala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Ivana Paula Gortan-Carlin
(mentor)