Pregled bibliografske jedinice broj: 1268047
Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije
Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije // Pandemija, ekonomija i poslovna etika / Koprek, Ivan (ur.).
Zagreb: FTI, FFRZ, 2023. str. 185-196
CROSBI ID: 1268047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih
djelatnika u doba pandemije
(Challenges in the higher education of future
healthcare professionals in the age of a pandemic)
Autori
Kocijan, Ivna ; Brdarević, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Pandemija, ekonomija i poslovna etika
Urednik/ci
Koprek, Ivan
Izdavač
FTI, FFRZ
Grad
Zagreb
Godina
2023
Raspon stranica
185-196
ISBN
978-953-8438-04-2
Ključne riječi
COVID-19 ; pandemija ; visoko obrazovanje ; zdravstveni studiji ; zdravstveni djelatnici
(COVID-19 ; pandemic ; higher education ; health studies ; healthcare professionals)
Sažetak
U protekle dvije godine pandemija virusa COVID-19 je u mnogome promijenila svijet koji smo poznavali i poremetila živote ljudi. Na poseban način promjene su zahvatile obrazovni sektor. Visokoobrazovne ustanove u Hrvatskoj i širom svijeta odgovorile su na pandemiju prelaskom na „online“ nastavu. U početku nespremne za takav oblik nastave u smislu tehničkih zahtjeva i infrastrukture, pripremljenosti nastavnika i spremnosti studenata na novi oblik učenja, visokoobrazovne institucije su u vrlo kratkom vremenu u potpunosti prebacile sve oblike nastave u „online“ okruženje kako bi se nastava mogla odvijati. Učinkovitost nastave i mogućnost postizanja ishoda učenja u online okruženju ovisi, između ostalog, i o samim ishodima, posebice u onim studijskim programima koji obuhvaćaju mnogo praktične nastave i praktičnih vještina koje studenti trebaju usvojiti. Upravo su takvi studijski programi na kojima se obrazuju budući zdravstveni djelatnici. Na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu provodi se šest preddiplomskih i tri diplomska studijska programa na kojima je u akademskoj godini 2020./2021. studiralo ukupno 3163 studenata: Sestrinstvo, Fizioterapija, Radiološka tehnologija, Medicinsko- laboratorijska dijagnostika, Sanitarno inženjerstvo i Radna terapija. U navedenim studijskim programima studenti stječu praktične vještine u praktikumskoj, laboratorijskoj i kliničkoj nastavi. Pred nastavnike je pandemija postavila posebno zahtjevan izazov: pronaći efikasne metode i oblike nastave koji će omogućiti da unatoč online okruženju studenti steknu adekvatne praktične vještine koje će ih pripremiti za rad u zdravstvenom sektoru. One vještine koje se nikako ne mogu usvojiti u online okruženju morale su biti odrađene uživo u malim grupama uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera. Pandemija je u obrazovni sustav donijela promjenu paradigme poučavanja i online okruženje je postalo sastavni oblik učenja, sa svojim prednostima i nedostatcima koje ćemo tek istraživanjem njegovih posljedica moći bolje sagledati. Svakako je jedan od najvećih izazova online nastave za studente i nastavnike vježbanje ustrajnosti i samomotivacije. U konačnici, koliko god takva nastava zvuči kao nastava budućnosti, jasno je da ona ne može zamijeniti kontaktnu nastavu, razgovor i interakciju uživo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb