Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1268047

Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije


Kocijan, Ivna; Brdarević, Marija
Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije // Pandemija, ekonomija i poslovna etika / Koprek, Ivan (ur.).
Zagreb: FTI, FFRZ, 2023. str. 185-196


CROSBI ID: 1268047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije
(Challenges in the higher education of future healthcare professionals in the age of a pandemic)

Autori
Kocijan, Ivna ; Brdarević, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Pandemija, ekonomija i poslovna etika

Urednik/ci
Koprek, Ivan

Izdavač
FTI, FFRZ

Grad
Zagreb

Godina
2023

Raspon stranica
185-196

ISBN
978-953-8438-04-2

Ključne riječi
COVID-19 ; pandemija ; visoko obrazovanje ; zdravstveni studiji ; zdravstveni djelatnici
(COVID-19 ; pandemic ; higher education ; health studies ; healthcare professionals)

Sažetak
U protekle dvije godine pandemija virusa COVID-19 je u mnogome promijenila svijet koji smo poznavali i poremetila živote ljudi. Na poseban način promjene su zahvatile obrazovni sektor. Visokoobrazovne ustanove u Hrvatskoj i širom svijeta odgovorile su na pandemiju prelaskom na „online“ nastavu. U početku nespremne za takav oblik nastave u smislu tehničkih zahtjeva i infrastrukture, pripremljenosti nastavnika i spremnosti studenata na novi oblik učenja, visokoobrazovne institucije su u vrlo kratkom vremenu u potpunosti prebacile sve oblike nastave u „online“ okruženje kako bi se nastava mogla odvijati. Učinkovitost nastave i mogućnost postizanja ishoda učenja u online okruženju ovisi, između ostalog, i o samim ishodima, posebice u onim studijskim programima koji obuhvaćaju mnogo praktične nastave i praktičnih vještina koje studenti trebaju usvojiti. Upravo su takvi studijski programi na kojima se obrazuju budući zdravstveni djelatnici. Na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu provodi se šest preddiplomskih i tri diplomska studijska programa na kojima je u akademskoj godini 2020./2021. studiralo ukupno 3163 studenata: Sestrinstvo, Fizioterapija, Radiološka tehnologija, Medicinsko- laboratorijska dijagnostika, Sanitarno inženjerstvo i Radna terapija. U navedenim studijskim programima studenti stječu praktične vještine u praktikumskoj, laboratorijskoj i kliničkoj nastavi. Pred nastavnike je pandemija postavila posebno zahtjevan izazov: pronaći efikasne metode i oblike nastave koji će omogućiti da unatoč online okruženju studenti steknu adekvatne praktične vještine koje će ih pripremiti za rad u zdravstvenom sektoru. One vještine koje se nikako ne mogu usvojiti u online okruženju morale su biti odrađene uživo u malim grupama uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera. Pandemija je u obrazovni sustav donijela promjenu paradigme poučavanja i online okruženje je postalo sastavni oblik učenja, sa svojim prednostima i nedostatcima koje ćemo tek istraživanjem njegovih posljedica moći bolje sagledati. Svakako je jedan od najvećih izazova online nastave za studente i nastavnike vježbanje ustrajnosti i samomotivacije. U konačnici, koliko god takva nastava zvuči kao nastava budućnosti, jasno je da ona ne može zamijeniti kontaktnu nastavu, razgovor i interakciju uživo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivna Kocijan (autor)

Avatar Url Marija Brdarević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kocijan, Ivna; Brdarević, Marija
Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije // Pandemija, ekonomija i poslovna etika / Koprek, Ivan (ur.).
Zagreb: FTI, FFRZ, 2023. str. 185-196
Kocijan, I. & Brdarević, M. (2023) Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije. U: Koprek, I. (ur.) Pandemija, ekonomija i poslovna etika. Zagreb, FTI, FFRZ, str. 185-196.
@inbook{inbook, author = {Kocijan, Ivna and Brdarevi\'{c}, Marija}, editor = {Koprek, I.}, year = {2023}, pages = {185-196}, keywords = {COVID-19, pandemija, visoko obrazovanje, zdravstveni studiji, zdravstveni djelatnici}, isbn = {978-953-8438-04-2}, title = {Izazovi u visokom obrazovanju budu\'{c}ih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije}, keyword = {COVID-19, pandemija, visoko obrazovanje, zdravstveni studiji, zdravstveni djelatnici}, publisher = {FTI, FFRZ}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Kocijan, Ivna and Brdarevi\'{c}, Marija}, editor = {Koprek, I.}, year = {2023}, pages = {185-196}, keywords = {COVID-19, pandemic, higher education, health studies, healthcare professionals}, isbn = {978-953-8438-04-2}, title = {Challenges in the higher education of future healthcare professionals in the age of a pandemic}, keyword = {COVID-19, pandemic, higher education, health studies, healthcare professionals}, publisher = {FTI, FFRZ}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font