Pregled bibliografske jedinice broj: 1268037
Epistemička uvjerenja budućih učitelja i njihov pristup poučavanju matematike
Epistemička uvjerenja budućih učitelja i njihov pristup poučavanju matematike // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021. / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 146-146 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1268037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Epistemička uvjerenja budućih učitelja i njihov
pristup poučavanju matematike
(Pre-service teachers' epistemic beliefs and their
approach to teaching mathematics)
Autori
Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović Gracin, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021.
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021, 146-146
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 01.10.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
epistemička uvjerenja, poučavanje matematike, obrazovanje učitelja
(epistemic beliefs, teaching mathematics, teacher education)
Sažetak
Razvoj kompetencija učitelja, osim što se zasniva na ovladavanju područjem i vještinama poučavanja, u velikoj je mjeri određen i osobnim aspektom, jer je utemeljen u sustavu uvjerenja učitelja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi kako su uvjerenja budućih učitelja povezana s njihovim pristupom poučavanju matematike. U istraživanju smo se usmjerili na dva aspekta epistemičkih uvjerenja. Uvjerenje o jednostavnosti znanja je neadaptivno uvjerenje, a predstavlja koncepciju znanja kao odvojenih, nepovezanih i jednoznačnih činjenica ili postupaka. Uvjerenje o evaluaciji znanja ima adaptivnu ulogu, a temelji se na svijesti o potrebi korištenja načela provjere znanja, bilo da se radi o izvođenju dokaza ili o provjeri primjenom znanja u specifičnoj situaciji. Provedeno je longitudinalno istraživanje na dvije generacije studenata učiteljskog studija koji su ispitani na prvoj, trećoj i petoj godini studija. Potpuni podaci prikupljeni su od 130 studenata. U sve tri točke mjerenja primijenjen je upitnik epistemičkih uvjerenja. Upitnik samoefikasnosti u poučavanju matematike primijenjen je na trećoj i petoj godini studija, a upitnici uvjerenja o procesu poučavanja matematike na petoj godini studija. Rezultati istraživanja jasno ukazuju da različiti aspekti epistemičkih uvjerenja imaju različite obrasce povezanosti s uvjerenjima vezanim uz poučavanje matematike. Tako su uvjerenja o jednostavnosti znanja značajno negativno povezana sa samoefikasnošću u poučavanju matematike, a pozitivno povezana s načinom poučavanja usmjerenim na nastavnika te s načinom poučavanja koji se temelji na kontroli. Uvjerenja o evaluaciji znanja značajno su pozitivno povezana s uvjerenjima o ishodima učenja, s načinom poučavanja usmjerenim na učenika te s načinom poučavanja koje se temelji na autonomiji. Epistemička uvjerenja koja studenti imaju na trećoj i petoj godini snažnije su povezana s njihovim pristupom poučavanju matematike, nego uvjerenja koja su imali na prvoj godini studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb