Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1267434

Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju


Milinović, Nives; First Komen, Ivana
Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (2023) (znanstveni, online first)


CROSBI ID: 1267434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju
(Perceived Safety of Natural Food Products: Influence of Different Packaging Cues)

Autori
Milinović, Nives ; First Komen, Ivana

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, znanstveni

Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (2023)

Status rada
Online first

Ključne riječi
prirodni prehrambeni proizvodi ; marka ; organska oznaka ; pakiranje ; označavanje proizvoda
(natural food products ; brand ; organic label ; packaging ; product labelling)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je razumjeti kako različiti signali na pakiranju utječu na percepciju potrošača o sigurnosti prirodnih prehrambenih proizvoda. Identificirana su četiri signala koji se koriste u sklopu marketinških napora kako bi se potrošačima sugerirala viša sigurnost prehrambenih proizvoda: poznata marka, organska oznaka kvalitete, domaće podrijetlo proizvoda i dizajn pakiranja koji sugerira prirodnost. Kroz eksperimentalni dizajn istraživanja, pet skupina ispitanika evaluiralo je pet različitih podražaja: jedan podražaj za svaki signal sigurnosti i jedan podražaj bez signala sigurnosti. Svaka skupina ispitanika evaluirala je tri kategorije prirodnih proizvoda: med, maslinovo ulje i rajčicu. Rezultati pokazuju da se proizvod bez ikakvih signala sigurnosti smatra znatno manje sigurnim od proizvoda s bilo kojim od promatranih signala sigurnosti. Istodobno, između različitih signala sigurnosti gotovo da nema razlika u percipiranoj sigurnosti. Rezultati daju doprinos u području istraživanja pakiranja kao komunikacijskog kanala i području istraživanja percepcije sigurnosti hrane. Dobivene spoznaje imaju važne implikacije za male proizvođače koji se pridržavaju standarda sigurnosti i proizvode prirodne proizvode jer ukazuju da se signaliziranjem prirodnosti može konkurirati jakim markama u smislu percepcije sigurnosti, ali i za regulatorna tijela jer ukazuju na važnost sustavne kontrole kvalitete.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ivana First Komen (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Milinović, Nives; First Komen, Ivana
Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (2023) (znanstveni, online first)
Milinović, N. & First Komen, I. (2023) Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju. Prihvaćen za objavljivanje u Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku. [Preprint].
@unknown{unknown, author = {Milinovi\'{c}, Nives and First Komen, Ivana}, year = {2023}, keywords = {prirodni prehrambeni proizvodi, marka, organska oznaka, pakiranje, ozna\v{c}avanje proizvoda}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, title = {Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj razli\v{c}itih signala na pakiranju}, keyword = {prirodni prehrambeni proizvodi, marka, organska oznaka, pakiranje, ozna\v{c}avanje proizvoda} }
@unknown{unknown, author = {Milinovi\'{c}, Nives and First Komen, Ivana}, year = {2023}, keywords = {natural food products, brand, organic label, packaging, product labelling}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, title = {Perceived Safety of Natural Food Products: Influence of Different Packaging Cues}, keyword = {natural food products, brand, organic label, packaging, product labelling} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font