Pregled bibliografske jedinice broj: 1267434
Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju
Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (2023) (znanstveni, online first)
CROSBI ID: 1267434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirana sigurnost prirodnih prehrambenih proizvoda: utjecaj različitih signala na pakiranju
(Perceived Safety of Natural Food Products: Influence of Different Packaging Cues)
Autori
Milinović, Nives ; First Komen, Ivana
Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima,
znanstveni
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (2023)
Status rada
Online first
Ključne riječi
prirodni prehrambeni proizvodi ; marka ; organska oznaka ; pakiranje ; označavanje proizvoda
(natural food products ; brand ; organic label ; packaging ; product labelling)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je razumjeti kako različiti signali na pakiranju utječu na percepciju potrošača o sigurnosti prirodnih prehrambenih proizvoda. Identificirana su četiri signala koji se koriste u sklopu marketinških napora kako bi se potrošačima sugerirala viša sigurnost prehrambenih proizvoda: poznata marka, organska oznaka kvalitete, domaće podrijetlo proizvoda i dizajn pakiranja koji sugerira prirodnost. Kroz eksperimentalni dizajn istraživanja, pet skupina ispitanika evaluiralo je pet različitih podražaja: jedan podražaj za svaki signal sigurnosti i jedan podražaj bez signala sigurnosti. Svaka skupina ispitanika evaluirala je tri kategorije prirodnih proizvoda: med, maslinovo ulje i rajčicu. Rezultati pokazuju da se proizvod bez ikakvih signala sigurnosti smatra znatno manje sigurnim od proizvoda s bilo kojim od promatranih signala sigurnosti. Istodobno, između različitih signala sigurnosti gotovo da nema razlika u percipiranoj sigurnosti. Rezultati daju doprinos u području istraživanja pakiranja kao komunikacijskog kanala i području istraživanja percepcije sigurnosti hrane. Dobivene spoznaje imaju važne implikacije za male proizvođače koji se pridržavaju standarda sigurnosti i proizvode prirodne proizvode jer ukazuju da se signaliziranjem prirodnosti može konkurirati jakim markama u smislu percepcije sigurnosti, ali i za regulatorna tijela jer ukazuju na važnost sustavne kontrole kvalitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivana First Komen
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit