Pregled bibliografske jedinice broj: 1267380
POVEZANOST PRODUKTIVNOGA RJEČNIKA I ČITALAČKIH NAVIKA UČENIKA OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
POVEZANOST PRODUKTIVNOGA RJEČNIKA I ČITALAČKIH NAVIKA UČENIKA OSNOVNOŠKOLSKE DOBI // Creativity, Interdiscursivity, Multimodality: lexis, phraseology and beyond
Slavonski Brod, Hrvatska, 2023. str. 6-7 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1267380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST PRODUKTIVNOGA RJEČNIKA I ČITALAČKIH
NAVIKA UČENIKA OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
(THE RELATIONSHIP OF PRODUCTIVE VOCABULARY AND
READING HABITS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Rimac Jurinović Maša ; Sušac, Senka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Creativity, Interdiscursivity, Multimodality: lexis, phraseology and beyond
/ - , 2023, 6-7
Skup
Creativity, Interdiscursivity, Multimodality: lexis, phraseology and beyond
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 14.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje, čitalačke navike, produktivni rječnik, Hrvatski jezik, leksička kompetencija
(reading, reading habits, productive vocabulary, Croatian language, lexical competence)
Sažetak
U posljednjih dvadesetak godina primjećuju se sve češće poteškoće u verbalizaciji vlastitih misli kod učenika osnovnoškolske dobi. Donošenjem Kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik (2019) u okviru domene Jezik i komunikacija u svakome razredu, odnosno dobnoj skupini, jedan ishod povezan je s usvajanjem rječnika, a bogaćenje rječnika jedan je od zadataka i domene Književnost i stvaralaštvo. S obzirom da „znati riječ“ podrazumijeva znanje njezine gramatičke strukture, znanje o njezinu pisanju s obzirom na pravopisna pravila, znanje njezina značenja te funkcionalno znanje koje podrazumijeva njezinu uporabu u kontekstu, taj je proces složen i zahtijeva poseban pristup. Budući da na razvoj rječnika ponajviše utječe čitanje i čitalačke navike, u osnovnoškolskoj dobi važno je učenike poticati na čitanje, ali i razvijati kod njih komunikacijske vještine i znanja. Kako bi se ispitalo produktivno rječničko znanje, napravljeno je istraživanje s učenicima petoga razreda osnovne škole. U eksperimentalno odabranom razredu napravljen je Test komunikacijskih sposobnosti (Aladrović Slovaček, 2012) u kojemu se propituje i leksička kompetencija, odnosno produktivno rječničko znanje i njegova primjena u kontekstu. S druge strane učenici su ispunili upitnik o navikama čitanja te su podatci međusobno povezani. Istraživanjem se želi odgovoriti na pitanje jesu li čitalačke navike učenika povezane s rezultatima učenika na testu komunikacijske kompetencije, te osobito povezanost leksičke kompetencije s produktivnim rječničkim znanjem. Očekuje se da će učenici koji čitaju više te manje vremena provode na ekranima pokazati značajno bolje znanje produktivnoga rječnika. Također se očekuje kako će navike čitanja učenika ovisiti o navikama čitanja njihovih roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski