Pregled bibliografske jedinice broj: 1267216
Uloga karakteristika mobilnih aplikacija u izgradnji lojalnosti marki
Uloga karakteristika mobilnih aplikacija u izgradnji lojalnosti marki, 2023., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1267216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga karakteristika mobilnih aplikacija u izgradnji
lojalnosti marki
(The role of mobile application characteristics in
building brand loyalty)
Autori
Gradinščak, Sebastijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.04
Godina
2023
Stranica
42
Mentor
Komarac, Tanja
Ključne riječi
lojalnost, mobilne aplikacije za lojalnost, karakteristike mobilnih aplikacija za lojalnost, lojalnost potrošača
(loyalty, mobile applications for loyalty, characteristics of mobile applications for loyalty, consumer loyalty)
Sažetak
Današnji potrošači imaju sve veća i veća očekivanja od proizvoda i usluga. S druge strane, zbog zasićenja tržišta istim ili sličnim proizvodima i uslugama, poduzeća se trebaju okrenuti stvaranju boljeg odnosa s potrošačima kroz poticanje lojalnosti. Budući da je lojalnost potrošača kompleksan pojam (i konstrukt) na koju utječu mnogobrojni čimbenici, bitno je otkriti koji čimbenici utječu na lojalnost. U tome veliku ulogu ima i razvoj tehnologija, posebno mobilne tehnologije i mobilnih uređaja, te razvoj mobilnih aplikacija za lojalnost. Cilj diplomskog rada je istražiti ulogu karakteristika mobilnih aplikacija u izgradnji lojalnosti marki na području Republike Hrvatske. U svrhu ostvarivanja cilja rada, provedeno je jednokratno empirijsko istraživanje na namjernom uzorku od 265 ispitanika. Osnovni alat istraživanja je anketni upitnik u digitalnom obliku kreiran pomoću Google obrasci. Rezultati istraživanja su otkrili kako su karakteristike mobilnih aplikacija za lojalnost poput složenosti, konzistentnosti i sveobuhvatnosti, učinkovitosti, jednostavnosti korištenja vrlo bitne u kontinuiranoj uporabi kod potrošača. S druge strane istraživanje je pokazalo kako potrošači ove aplikacije ne smatraju važnijima u odnosu na ostale aplikacije mobilne aplikacije Navedeno upućuje na zaključak kako mobilne aplikacije za lojalnost služe isključivo kao alat ostvarivanja pogodnosti bez prevelikog emocionalnog vezanja od strane potrošača. Rezultati istraživanja su indikativni, te se ne mogu generalizirati. Daljnja istraživanja se mogu usmjeriti na istraživanje dodatnih razloga korištenja takvih aplikacija i postojanje dodatnih drugih karakteristike koje imaju ulogu u izgradnji lojalnosti potrošača marki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija