Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1267118

Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres


Mihić, Josipa; Gačal, Hana; Roviš, Darko
Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 30-61


CROSBI ID: 1267118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres
(The role of self-compassion in explaining students' resilience to academic buoyancy)

Autori
Mihić, Josipa ; Gačal, Hana ; Roviš, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja

Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2022

Raspon stranica
30-61

ISBN
978-953-361-080-1

Ključne riječi
adolescenti ; akademski stres ; otpornost ; suosjećajnost prema sebi ; školsko okruženje
(adolescents ; academic stress ; resilience ; self-compassion ; school environment)

Sažetak
Tijekom posljednjih desetak godina intenzivno se istražuje konstrukt suosjećajnosti prema sebi kao i njegov odnos s različitim ishodima vezanima uz psihološku dobrobit adolescenata. Suosjećajnost prema sebi podrazumijeva podržavajući i brižan odnos prema sebi u bolnim situacijama te zauzimanje neosuđujućega stava prema sadašnjem iskustvu, svojim mislima i osjećajima (Neff, 2011). Studije provedene s adolescentima pokazale su kako je suosjećajnost prema sebi pozitivno povezana s mentalnim zdravljem, otpornošću, emocionalnom dobrobiti te zadovoljstvom životom kod adolescenata, a negativno sa simptomima stresa, anksioznosti, depresivnosti i drugih internaliziranih problema (Bluth i sur., 2016, 2017 ; Marsh i sur., 2018). Otpornost na svakodnevni akademski stres predstavlja sposobnost učenika da se uspješno nosi s uobičajenim akademskim izazovima i teškoćama poput izloženosti ispitnim situacijama, školskog neuspjeha i zahtjevnijih školskih zadataka (Martin i Marsh, 2008a). Cilj ovoga istraživanja bio je istražiti odnos suosjećajnosti prema sebi i otpornosti na svakodnevni akademski stres kod srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno tijekom proljeća 2022. godine na uzorku od 1797 učenika (52.25% učenica) hrvatskih srednjih škola prosječne dobi od 15.07 godina (SD = 0.34). Suosjećajnost prema sebi procijenjena je Ljestvicom suosjećajnosti prema sebi za mlade (Neff i sur., 2021), dok je otpornost na svakodnevni akademski stres procijenjena Ljestvicom otpornosti na svakodnevni akademski stres (Martin i Marsh, 2008a). Provedena hijerarhijska regresijska analiza pokazala je kako je suosjećajnost prema sebi značajan prediktor otpornosti na svakodnevni akademski stres kod učenika te zajedno sa spolom objašnjava 37% varijabiliteta u otpornosti među učenicima. U radu je istaknut potencijal intervencija usmjerenih na razvoj suosjećajnosti prema sebi u osnaživanju otpornosti adolescenata na svakodnevni akademski stres kao i u promociji njihove psihološke dobrobiti u postpandemijskom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP - 2020 - 02 - 2852 - Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.) (P.R.O.T.E.C.T. UIP – 2020 – 02 – 2852) (Novak, Miranda, HRZZ - Hrvatska zaklada za znanost) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Roviš (autor)

Avatar Url Josipa Mihić (autor)

Avatar Url Hana Gačal (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mihić, Josipa; Gačal, Hana; Roviš, Darko
Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 30-61
Mihić, J., Gačal, H. & Roviš, D. (2022) Uloga suosjećajnosti prema sebi u objašnjenju otpornosti učenika na svakodnevni akademski stres. U: Zovko, A., Vukelić, N. & Miočić, I. (ur.) Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 30-61.
@inbook{inbook, author = {Mihi\'{c}, Josipa and Ga\v{c}al, Hana and Rovi\v{s}, Darko}, year = {2022}, pages = {30-61}, keywords = {adolescenti, akademski stres, otpornost, suosje\'{c}ajnost prema sebi, \v{s}kolsko okru\v{z}enje}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Uloga suosje\'{c}ajnosti prema sebi u obja\v{s}njenju otpornosti u\v{c}enika na svakodnevni akademski stres}, keyword = {adolescenti, akademski stres, otpornost, suosje\'{c}ajnost prema sebi, \v{s}kolsko okru\v{z}enje}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Mihi\'{c}, Josipa and Ga\v{c}al, Hana and Rovi\v{s}, Darko}, year = {2022}, pages = {30-61}, keywords = {adolescents, academic stress, resilience, self-compassion, school environment}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {The role of self-compassion in explaining students' resilience to academic buoyancy}, keyword = {adolescents, academic stress, resilience, self-compassion, school environment}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font