Pregled bibliografske jedinice broj: 1267098
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1267098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u
čitalačkim navikama studenata
(The role of information and communication technology
in students' reading habits)
Autori
Margarita Bajlo Gaćina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.10
Godina
2021
Stranica
68
Mentor
Mate Juric
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija ; čitalačke navike ; studenti ; e-knjige ; učenje
(information and communication technology ; reading habits ; e-books ; learning)
Sažetak
Tema, a ujedno i cilj ovog diplomskog rada je istražiti kakvu ulogu informacijsko-komunikacijska tehnologija ima u čitalačkim navikama i njihovoj primjeni. Također, cilj je i ispitati razlike koje su studenti uočili kod čitanja s ekrana i čitanja s papira tijekom višegodišnjeg školovanja i učenja s različitih medijskih podloga, te njihove preferencije. Anketni upitnik ispunilo je 107 studenata Sveučilišta u Zadru. Istraživanje je pokazalo da studenti s ekrana najčešće čitaju vijesti i novosti, a dio studenata s ekrana čita i popularne časopise. Većina studenata smatra da digitalna tehnologija omogućuje jednostavan i brz pristup važnim informacijama i stručnoj literaturi. Za letimično čitanje pri biranju literature većinom koriste ekrane. Dulji tekst preferiraju čitati s papira i takvo čitanje im je ugodnije nego čitanje s ekrana, te smatraju da na taj način čitaju pozornije i bolje razumiju pročitano. Čitanje s ekrana ih umara i nedostaje im fizički doživljaj čitanja. Studenti većinom nisu sigurni stječe li se navika površnog čitanja uslijed čitanja s ekrana. U slobodno vrijeme najviše čitaju s papira. E-knjige čita svaki drugi anketirani student, većinom u pdf formatu, s računala i mobitela. U prosjeku, studenti smatraju kako digitalne tehnologije ne ugrožavaju uspjeh na studiju, ali među studentima humanističkih studija dio ispitanika ipak smatra kako tehnologije ugrožavaju njihov akademski uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti