Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1267098

Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata


Margarita Bajlo Gaćina
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 1267098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata
(The role of information and communication technology in students' reading habits)

Autori
Margarita Bajlo Gaćina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za informacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
28.10

Godina
2021

Stranica
68

Mentor
Mate Juric

Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija ; čitalačke navike ; studenti ; e-knjige ; učenje
(information and communication technology ; reading habits ; e-books ; learning)

Sažetak
Tema, a ujedno i cilj ovog diplomskog rada je istražiti kakvu ulogu informacijsko-komunikacijska tehnologija ima u čitalačkim navikama i njihovoj primjeni. Također, cilj je i ispitati razlike koje su studenti uočili kod čitanja s ekrana i čitanja s papira tijekom višegodišnjeg školovanja i učenja s različitih medijskih podloga, te njihove preferencije. Anketni upitnik ispunilo je 107 studenata Sveučilišta u Zadru. Istraživanje je pokazalo da studenti s ekrana najčešće čitaju vijesti i novosti, a dio studenata s ekrana čita i popularne časopise. Većina studenata smatra da digitalna tehnologija omogućuje jednostavan i brz pristup važnim informacijama i stručnoj literaturi. Za letimično čitanje pri biranju literature većinom koriste ekrane. Dulji tekst preferiraju čitati s papira i takvo čitanje im je ugodnije nego čitanje s ekrana, te smatraju da na taj način čitaju pozornije i bolje razumiju pročitano. Čitanje s ekrana ih umara i nedostaje im fizički doživljaj čitanja. Studenti većinom nisu sigurni stječe li se navika površnog čitanja uslijed čitanja s ekrana. U slobodno vrijeme najviše čitaju s papira. E-knjige čita svaki drugi anketirani student, većinom u pdf formatu, s računala i mobitela. U prosjeku, studenti smatraju kako digitalne tehnologije ne ugrožavaju uspjeh na studiju, ali među studentima humanističkih studija dio ispitanika ipak smatra kako tehnologije ugrožavaju njihov akademski uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mate Juric (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Margarita Bajlo Gaćina
Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
Margarita Bajlo Gaćina (2021) 'Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u čitalačkim navikama studenata', diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, year = {2021}, pages = {68}, keywords = {informacijsko-komunikacijska tehnologija, \v{c}itala\v{c}ke navike, studenti, e-knjige, u\v{c}enje}, title = {Uloga informacijsko-komunikacijske tehnologije u \v{c}itala\v{c}kim navikama studenata}, keyword = {informacijsko-komunikacijska tehnologija, \v{c}itala\v{c}ke navike, studenti, e-knjige, u\v{c}enje}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2021}, pages = {68}, keywords = {information and communication technology, reading habits, e-books, learning}, title = {The role of information and communication technology in students' reading habits}, keyword = {information and communication technology, reading habits, e-books, learning}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font