Pregled bibliografske jedinice broj: 1266207
Aktivno učenje u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
Aktivno učenje u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti // Državni stručni skup za učitelje Glazbene kulture i nastavnike Glazbene umjetnosti Kurikulski pristup poučavanju glazbe iz različitih perspektiva
Osijek, Hrvatska, 2023. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1266207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno učenje u nastavi Glazbene kulture i Glazbene
umjetnosti
(Active learning in the classes of Musical Culture
and Musical Art)
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Državni stručni skup za učitelje Glazbene kulture i nastavnike Glazbene umjetnosti Kurikulski pristup poučavanju glazbe iz različitih perspektiva
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.04.2023. - 13.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivno učenje, nastava Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
(active learning, teaching of Musical Culture and Musical Art)
Sažetak
Predavanje „Aktivno učenje u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti“ - Državni stručni skup za učitelje Glazbene kulture i nastavnike Glazbene umjetnosti „Kurikulski pristup poučavanju glazbe iz različitih perspektiva“ u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, tj. više savjetnice dr. sc. Anite Gergorić, prof. Tijekom predavanja prikazane su karakteristike aktivnog učenja i usporedba s tradicionalnim učenjem u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti te su se dali primjeri aktivnog učenja iz prakse. Tradicionalno učenje usmjereno je na prijenos informacija/sadržaja odnosno na jednosmjerni prijenos znanja ili demonstraciju vještina postupkom prezentacije sadržaja. Aktivno učenje usmjereno je na poticanje učenja/otkrivanje smisla/oblikovanje iskustva, odnosno učenik bi trebao bi biti aktivniji od nastavnika ili barem jednako aktivan. Kod aktivnog učenja važno je ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda učenja te stjecanje učeničkih kompetencija. Nastavnik tijekom aktivnog učenja potiče učenike i usmjeren je na uklanjanje prepreka u postizanju razumijevanja, mijenja metode poučavanja, tj. potiče strukturiranje sadržaja, povezivanje, promišljanje o svrsi učenja i njegovom značenju. Aktivno učenje podrazumijeva i upotrebu metoda i tehnika poučavanja (istraživačka metoda, projektna metoda, učenje putem rješavanja problema, igra, analiza sadržaja, ...) koje podrazumijevaju interakciju između učenika i nastavnika, zatim interakciju među učenicima te između učenika i nastavnog sadržaja. Pozitivne strane aktivnog učenja su pobuđena pažnja učenika, komunikacija, argumentirane rasprave, uvažavanje drugih, suradnja, aktivno slušanje, empatija, razvoj kreativnog, kritičkog i divergentnog mišljenja, intrinzična motivacija, smanjenje negativnih emocija i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)