Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1266095

Inicijalno obrazovanje učitelja – izazovi pandemije bolesti Covid-19 i preporuke za postpandemijsko razdoblje


Letina, Alena; Diković, Marina
Inicijalno obrazovanje učitelja – izazovi pandemije bolesti Covid-19 i preporuke za postpandemijsko razdoblje // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 433-456


CROSBI ID: 1266095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inicijalno obrazovanje učitelja – izazovi pandemije bolesti Covid-19 i preporuke za postpandemijsko razdoblje
(Initial teacher education - challenges of the Covid-19 pandemic and recommendations for the post-pandemic period)

Autori
Letina, Alena ; Diković, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?

Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2022

Raspon stranica
433-456

ISBN
978-953-361-080-1

Ključne riječi
kompetencije za poučavanje u postpandemijskom razdoblju ; posljedice pandemije ; studenti – budući učitelji ; SWOT analiza ; visokoškolsko obrazovanje
(competencies for teaching in the post-pandemic period ; consequences of the pandemic ; students - future teachers ; SWOT analysis ; higher education)

Sažetak
Pretpandemijski koncept obrazovanja podrazumijevao je pažljivo organizirano odgojno-obrazovno djelovanje kojemu je cilj razvoj učeničkih kompetencija kvalitetno osmišljenim odgojno- obrazovnim aktivnostima. Globalna pandemija narušila je postojeći koncept obrazovanja te dovela u pitanje njegovu održivost. Potpuna ili djelomična nastava na daljinu dokinula je organizacijske i komunikacijske elemente redovite, kontaktne nastave te zahtijevala prilagođavanje virtualnom modalitetu rada i okretanje većoj uporabi IKT-a. Izvori znanja i ostala nastavna sredstva poprimila su modificiranu ulogu u odnosu na nastavu u uobičajenim uvjetima, nastavne strategije i metode prilagođene su digitalnom okruženju, dok se metodička komunikacija digitalno personalizirala. Gubici u akademskim postignućima učenika, ali i socijalno-emocionalne posljedice koje pandemija ostavlja, značajni su tragovi pandemijskoga razdoblja. Osim promjena u načinu poučavanja, javlja se kritična potreba za pružanjem podrške učenicima u nadoknađivanju obrazovnih gubitaka, ali i za podržavanjem njihove dobrobiti i mentalnoga zdravlja, što ima dugoročne implikacije za područje obrazovanja budućih učitelja. Analiza literature pokazuje kako su dosad provedena samo malobrojna istraživanja o tome podupiru li programi učiteljskih studija osposobljavanje budućih učitelja za snalaženje u nepredviđenim, kriznim situacijama, ali i u postpandemijskim okolnostima na adekvatan način. Cilj je ovoga rada bio istražiti zahtjeve i izazove za učitelje i učenike primarnog obrazovanja uzrokovane pandemijom bolesti Covid-19 sadržajnom analizom relevantnih znanstvenih izvora kako bi se utvrdilo na koji način iskustva mogu biti korisna za preispitivanje i revitalizaciju inicijalnog obrazovanja budućih učitelja te njegovo osnaživanje. Kvalitativnom metodologijom utvrđeno je kako novi, hibridni nastavni okviri zahtijevaju ravnotežu između didaktičko-metodičkog pristupa i tehnologije, a praćenje rada učenika i povratna informacija učeniku u takvome okviru kritične su točke održavanja uspješnosti procesa učenja. Rezultati analize relevantnih radova ukazuju na važnost osuvremenjivanja studijskih programa učiteljskih studija, što bi moglo dovesti do učinkovitosti i povezanosti s potrebama društvene zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)

Avatar Url Marina Diković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Letina, Alena; Diković, Marina
Inicijalno obrazovanje učitelja – izazovi pandemije bolesti Covid-19 i preporuke za postpandemijsko razdoblje // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 433-456
Letina, A. & Diković, M. (2022) Inicijalno obrazovanje učitelja – izazovi pandemije bolesti Covid-19 i preporuke za postpandemijsko razdoblje. U: Zovko, A., Vukelić, N. & Miočić, I. (ur.) Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 433-456.
@inbook{inbook, author = {Letina, Alena and Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2022}, pages = {433-456}, keywords = {kompetencije za pou\v{c}avanje u postpandemijskom razdoblju, posljedice pandemije, studenti – budu\'{c}i u\v{c}itelji, SWOT analiza, visoko\v{s}kolsko obrazovanje}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja – izazovi pandemije bolesti Covid-19 i preporuke za postpandemijsko razdoblje}, keyword = {kompetencije za pou\v{c}avanje u postpandemijskom razdoblju, posljedice pandemije, studenti – budu\'{c}i u\v{c}itelji, SWOT analiza, visoko\v{s}kolsko obrazovanje}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Letina, Alena and Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2022}, pages = {433-456}, keywords = {competencies for teaching in the post-pandemic period, consequences of the pandemic, students - future teachers, SWOT analysis, higher education}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Initial teacher education - challenges of the Covid-19 pandemic and recommendations for the post-pandemic period}, keyword = {competencies for teaching in the post-pandemic period, consequences of the pandemic, students - future teachers, SWOT analysis, higher education}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font