Pregled bibliografske jedinice broj: 1265851
Što (ni)je izvanredno obrazovanje na daljinu – terminologija, tipologija, definicija
Što (ni)je izvanredno obrazovanje na daljinu – terminologija, tipologija, definicija // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 177-194
CROSBI ID: 1265851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što (ni)je izvanredno obrazovanje
na daljinu – terminologija, tipologija, definicija
(What is(not) Emergency Remote Education –
terminology, typology, definition)
Autori
Drvodelić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Raspon stranica
177-194
ISBN
978-953-361-080-1
Ključne riječi
izvanredno obrazovanje na daljinu ; nastava kod kuće ; nastava na daljinu ; online nastava ; pandemija bolesti Covid-19
(Emergency Remote Education, homeschooling, distance education, online education, Covid-19 pandemic)
Sažetak
U proljeće 2020. godine zbog globalne pandemije bolesti Covid-19 države diljem svijeta bile su primorane u postojeće odgojno- obrazovne sustave uvesti novi oblik učenja i poučavanja koji će na drugačiji način osigurati ostvarivanje odgojnoobrazovnih ishoda. U pokušaju definiranja novog oblika nastave preuzet je postojeći termin nastave na daljinu koji nije u potpunosti odgovarao onome što taj novi oblik učenja i poučavanja u pandemijskim okolnostima zaista jest (Drvodelić i sur., 2021). Hodges i sur. (2020) prvi su autori koji su predložili da se za nastavu koju karakterizira privremeni pomak od uobičajenoga načina poučavanja u izmijenjeni način rada, zbog kriznih okolnosti, koristi novi termin engl. Emergency Remote Teaching (doslovan prijevod na hrvatski: ‘hitno poučavanje na daljinu’). Bozkurt i sur. (2020) predlažu korištenje izvedenice engl. Emergency Remote Education (ERE) za opisivanje velikih promjena koje su uvedene tijekom pandemije Covid- 19 i drugih sličnih kriza, a koje označavaju aktivnost koja nastaje iz nužde i u uz veliku žurbu. Drvodelić i sur., (2021) predlažu da hrvatski prijevod toga pojma glasi izvanredno obrazovanje na daljinu (IOD). S obzirom na to da su u znanstvenim radovima za imenovanje i opisivanje novog oblika obrazovanja tijekom pandemije, osim nastave na daljinu (Ćurković i sur., 2020 ; Daniela i sur., 2021 ; Drvodelić i Domović, 2021 ; Ivanković i Igić, 2021 ; Kolak i sur., 2020 ; Lau i Lee, 2021) korišteni i termini e-nastava (Aini i sur., 2020 ; Alqahtani i Rajkhan, 2020 ; Soni, 2020), online nastava (IDIZ, 2020 ; Paudel, 2021 ; Shisley, 2020), TV nastava (Belay, 2020 ; UNESCO, 2020b ; Zacharia i Twinomugisha, 2020) i obrazovanje kod kuće – engl. homeschooling (Bubb i Jones, 2020 ; Donmuş Kaya i Eroğlu, 2021 ; Stone i sur., 2021 ; Williamson i sur., 2020), nužno je definirati odrednice izvanrednog obrazovanja na daljinu kako bi se razriješile terminološke i sadržajne nejasnoće. S tom svrhom ovaj radi slijedi dva cilja. Prvi cilj je analizirati dosadašnje spoznaje u području obrazovanja koje se provodi u izmijenjenim uvjetima izazvanima pandemijom bolesti Covid-19 kako bi se utvrdilo terminološko i sadržajno određenje konstrukta izvanrednog obrazovanja na daljinu (IOD). Drugi je cilj prikazati pregled pojmova koji su korišteni za opisivanje novog oblika obrazovanja tijekom pandemije te utvrditi do koje se mjere i u kojim karakteristikama korišteni pojmovi poklapaju ili razlikuju od pojma IOD-a
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija