Pregled bibliografske jedinice broj: 1265575
Uspješnost učenja o golosjemenjačama primjenom individualnog rada pomoću tekstualnih i audiovizualnih nastavnih sredstava
Uspješnost učenja o golosjemenjačama primjenom individualnog rada pomoću tekstualnih i audiovizualnih nastavnih sredstava // Educatio biologiae, (2023), 9; 23-31 doi:10.32633/eb.9.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1265575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost učenja o golosjemenjačama primjenom
individualnog rada pomoću tekstualnih i
audiovizualnih nastavnih sredstava
(Efficacy of learning about gymnosperms by individual
work using textual and audiovisual teaching tools)
Autori
Miloloža, Tihana ; Sabo, Nikolina ; Katanić, Zorana ; Žuna Pfeiffer, Tanja ; Šag, Matej ; Krstin, Ljiljana
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2023), 9;
23-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
individualni oblik rada ; nastavna sredstva ; rad na tekstu ; videozapis ; aktivno učenje
(individual form of work ; teaching aids ; reading text ; video ; active learning)
Sažetak
Suvremeni pristup učenju i poučavanju kao i korištenje aktivnih metoda učenja stavljaju studente u središte nastavnog procesa. Odabir metoda poučavanja ovisi o ishodima učenja, ali i o studentovim sposobnostima učenja određenim metodama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postižu li studenti bolje rezultate učenja kada uče individualnim oblikom rada pomoću tekstualnih nastavnih sredstava ili kada uče istim oblikom rada, ali primjenom audiovizualnih nastavnih sredstava (videozapisa). Individualni oblik rada uz pomoć dva nastavna sredstva primijenjen je u nastavi studenata 2. godine Preddiplomskog sveučilišnog studija Biologija. Istraživanje se sastojalo od 3 etape. U prvoj etapi studenti su pisali inicijalnu provjeru znanja, u drugoj su etapi nasumično podijeljeni u dvije eksperimentalne grupe za obradu nastavne teme Golosjemenjače, od kojih je jedna grupa obradila nastavnu temu pomoću tekstualnih materijala, a druga gledajući videozapis. U trećoj etapi pisali su završnu provjeru znanja kako bi se evaluirala uspješnost u savladavanju gradiva. Oba primijenjena nastavna sredstva rezultirala su povećanim prosječnim brojem ostvarenih bodova, a između postignutih rezultata nisu utvrđene statistički značajne razlike. Navedeno ukazuje da su oba nastavna sredstva podjednako učinkovita u usvajanju nastavnog gradiva te da ih je potrebno više implementirati u visokoškolsku nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Matej Šag
(autor)
Zorana Katanić
(autor)
Nikolina Sabo
(autor)
Tihana Miloloža
(autor)
Tanja Žuna Pfeiffer
(autor)
Ljiljana Krstin
(autor)