Pregled bibliografske jedinice broj: 1265496
Percepcija razredno-nastavnog ozračja
Percepcija razredno-nastavnog ozračja // Knjiga sažetaka: DOKON 2016. / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka, 2017. str. 28-29 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1265496 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija razredno-nastavnog ozračja
(Perception of the classroom-teaching environment)
Autori
Ranogajec Kukulj, Marijeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka: DOKON 2016.
/ Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka, 2017, 28-29
ISBN
978-953-7975-49-4
Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti, DOKON 2016.
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 03.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
opaženo razredno-nastavno ozračje ; željeno razredno-nastavno ozračje ; nastavnikova potpora ; percepcija
(observed classroom-teaching atmosphere ; the desired classroom-teaching atmosphere ; teacher's support ;)
Sažetak
Škola zauzima značajno mjesto u životima djece tijekom razdoblja njihova izranjanja iz svog svijeta koji je više usmjeren na obitelj i ulaska u svijet vršnjačkih. U školi provode svoje najosjetljivije godine pa je zbog toga neophodno istražiti njihov doživljaj svakodnevnih razredno- nastavnih situacija. U vremenu aktualnih promjena u sustavu školovanja korisno je znati kako izravni tvorci (ne)nastavnih situacija, učenici i njihovi učitelji, procjenjuju trenutačno ozračje te kakvo je njihovo viđenje smjera u kojem bi se promjene trebale zbivati. Predmet je istraživanja razredno- nastavno ozračje, odnosno analiza njegovih povoljnih i nepovoljnih komponenti s namjerom utvrđivanja činitelja koji utječu na doživljaj i zadovoljstvo učenika i njihovih učitelja razredno- nastavnim ozračjem. Empirijskim se istraživanjem željelo doći do novih, dodatnih spoznaja o čimbenicima razredno-nastavnog ozračja koji su važni za izgradnju kvalitetnije organizacije nastave u korist učenika, učitelja, a posredno i roditelja. Također se željelo utvrditi u kojoj se mjeri razlikuju prosudbe učenika i učitelja o opaženom i željenom ozračju s obzirom na spol, dob i geografski položaj škole. Uzorak istraživanja činili su učenici 7. i 8. razreda triju osnovnih škola i njihova razredna vijeća. Za ispitivanje stavova učenika i učitelja korištena je prerađena varijanta upitnika Moj razred (Trickett i Moos, 1973, Zabukovec, 1997). Upitnik se sastoji od dva dijela (opaženo ozračje ; poželjno ozračje) od kojih svaki sadrži 20 tvrdnji zatvorenog tipa, po četiri tvrdnje za svaku od dimenzija: angažiranost, povezanost, nastavnička potpora, red i organizacija te jasnoća pravila. Sadržaj je tvrdnji isti u obje varijante, osim što su tvrdnje za poželjno ozračje izražene kondicionalom, a ispitanici su slaganje s tvrdnjama mogli izraziti u tri stupnja. Upitnici su obrađeni postupcima deskriptivne (srednje vrijednosti, mjere disperzije, relativne frekvencije) i inferencijske statistike (t-test, analiza varijance, hi-kvadrat test, koeficijent kontingencije). Rezultati provedenog istraživanja pokazali su vidljive razlike između opaženog i poželjnog razredno-nastavnog ozračja u prosudbama učenika i učitelja, ali najveće su u prosudbama poželjnog stanja u dimenziji „nastavnička potpora“. Iako male, razlike su dobivene u pogledu svih važnih komponenti razredno-nastavnog ozračja i upućuju na zaključak da su zajedničko definiranje jasnih pravila, održavanje reda, odnosno discipline te razvoj komunikacijskih vještina učenika i učitelja komponente stručnog rada koje bi, slijedom rezultata ovog istraživanja, pomogle u podizanju kvalitete razredno-nastavnog ozračja. Spoznaje dobivene ovim istraživanjem trebale bi naći praktičnu primjenu u izradi učiteljevog, ali i školskog plana mijenjanja radnog okruženja, koji pridonose stvaranju učinkovitijeg razredno- nastavnog ozračja u vidu jačanja socijalne i komunikacijske kompetencije te naglašene humanizacije odnosa na relaciji učenik-učitelj i učeniksuučenik kao važnih komponenata razredno- nastavnog ozračja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija