Pregled bibliografske jedinice broj: 1265116
Modeli uključivanja problematike knjige i čitanja u studijske programe informacijskih znanosti
Modeli uključivanja problematike knjige i čitanja u studijske programe informacijskih znanosti // Kreativni pristupi nakladništvu i baštini: (ne)vidljiva Nives Tomašević / Hebrang Grgić, Ivana ; Tomić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučlište u Zadru, 2023. str. 211-233
CROSBI ID: 1265116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli uključivanja problematike knjige i čitanja u
studijske programe informacijskih znanosti
(Models of incorporating the issues of book and
reading in study programs of information sciences)
Autori
Dragija Ivanović, Martina ; Cupar, Drahomira ; Džoić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kreativni pristupi nakladništvu i baštini: (ne)vidljiva Nives Tomašević
Urednik/ci
Hebrang Grgić, Ivana ; Tomić, Marijana
Izdavač
Sveučlište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2023
Raspon stranica
211-233
ISBN
978-953-331-390-0
Ključne riječi
nakladništvo ; čitanje ; studijski programi ; informacijske znanosti
(publishing ; reading ; study programs ; information sciences)
Sažetak
U programima obrazovanja informacijskih stručnjaka sadržaji povezani s istraživanjima čitanja kao i razumijevanja socioloških aspekata čitanja i knjige te teme u kojima se uči o nakladničkome procesu i putu rukopisa do čitatelja neodvojivi su od onih sadržaja koje nazivamo temeljima (prije knjižničarske, a danas informacijske) struke. Cilj studijskih programa u području informacijskih znanosti jest osposobiti kompetentne stručnjake za rad u informacijskim ustanovama, ali i u drugim (tzv. srodnim) institucijama i ustanovama. U hrvatskoj literaturi iz područja informacijskih znanosti već dugi niz godina prisutna je tema obrazovanja informacijskih stručnjaka. Bibliografija radova hrvatskih autora o obrazovanju informacijskih stručnjaka objavljena 2020. godine u Vjesniku bibliotekara Hrvatske svjedoči o velikome broju autora iz znanstvene i stručne zajednice koji su se bavili problematikom koja je u fokusu ovoga rada. Bibliografijom su obuhvaćeni informacijski stručnjaci u trima granama informacijskih i komunikacijskih znanosti – arhivistici i dokumentalistici, knjižničarstvu i muzeologiji. Autorice ističu da je najveći broj tih radova objavljen u prvome desetljeću 21. stoljeća, a smatraju da je do toga došlo slijedom razvoja informacijsko-komunikacijske tehnologije i implementacije novih sadržaja (na primjer sociološki i psihološki vidovi čitanja, utjecaj novih medija na čitanje i razumijevanje pročitanoga) u studijske programe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru