Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1264664

Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva


Lončarić, Dina; Dlačić, Jasmina; Perišić Prodan, Marina
Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 2; 173-207 doi:10.32910/ep.74.2.1 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1264664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva
(Consumer habits of domestic tourists in Croatia: motivation, behavioural intentions and cocreation of tourist experience)

Autori
Lončarić, Dina ; Dlačić, Jasmina ; Perišić Prodan, Marina

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 74 (2023), 2; 173-207

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Domaći turizam ; segmentacija tržišta ; ponašanje turista ; namjere ponašanja
(Domestic tourism ; market segmentation ; tourist behaviour ; behavioural intentions)

Sažetak
Gospodarstvo Republike Hrvatske uvelike ovisi o turizmu. Aktualna kriza na globalnom turističkom tržištu izazvana pandemijom Covid-19 ukazala je na značaj domaćeg tržišta za opstanak turizma i hrvatskog gospodarstva u cjelini. Stoga je svrha ovoga rada utvrditi potrošačke navike domaćih turista s naglaskom na obilježja putovanja, motivaciju i namjere ponašanja te sukreiranje turističkog iskustva, kako bi se bolje spoznali obrasci njihova ponašanja. Rad se temelji na empirijskom istraživanju provedenom na uzorku domaćih turista. Utvrđeno je da većina samostalno organizira svoje putovanje, te da im je najvažniji izvor informacija internet. Najčešći razlozi za odlazak na putovanje su odmor i relaksacija, zabava i nova iskustva. Primjenom klaster analize identificirana su tri segmenta domaćih turista (Mladi, Parovi i Obitelji s djecom), te su utvrđene razlike među njima u pogledu obilježja putovanja, motivacije za putovanje, namjera ponašanja, razine uključenosti turista u pripremu putovanja i stupnja sukreiranja turističkog iskustva. Rad doprinosi razumijevanju motiva i obrazaca ponašanja domaćih turista, a rezultati istraživanja mogu poslužiti marketinškim menadžerima u putničkim agencijama i turističkim destinacijama kako bi bolje odgovorili na zahtjeve domaćih turista.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-drustv-18-235 1399 - Unaprjeđenje marketinškog pristupa poslovanju kroz sukreiranje vrijednosti (Dlačić, Jasmina) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka,
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Dina; Dlačić, Jasmina; Perišić Prodan, Marina
Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 2; 173-207 doi:10.32910/ep.74.2.1 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Lončarić, D., Dlačić, J. & Perišić Prodan, M. (2023) Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2), 173-207 doi:10.32910/ep.74.2.1.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Dina and Dla\v{c}i\'{c}, Jasmina and Peri\v{s}i\'{c} Prodan, Marina}, year = {2023}, pages = {173-207}, DOI = {10.32910/ep.74.2.1}, keywords = {Doma\'{c}i turizam, segmentacija tr\v{z}i\v{s}ta, pona\v{s}anje turista, namjere pona\v{s}anja}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, doi = {10.32910/ep.74.2.1}, volume = {74}, number = {2}, issn = {0424-7558}, title = {Potro\v{s}a\v{c}ke navike doma\'{c}ih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere pona\v{s}anja i sukreiranje turisti\v{c}kog iskustva}, keyword = {Doma\'{c}i turizam, segmentacija tr\v{z}i\v{s}ta, pona\v{s}anje turista, namjere pona\v{s}anja} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Dina and Dla\v{c}i\'{c}, Jasmina and Peri\v{s}i\'{c} Prodan, Marina}, year = {2023}, pages = {173-207}, DOI = {10.32910/ep.74.2.1}, keywords = {Domestic tourism, market segmentation, tourist behaviour, behavioural intentions}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, doi = {10.32910/ep.74.2.1}, volume = {74}, number = {2}, issn = {0424-7558}, title = {Consumer habits of domestic tourists in Croatia: motivation, behavioural intentions and cocreation of tourist experience}, keyword = {Domestic tourism, market segmentation, tourist behaviour, behavioural intentions} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EconLit


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font