Pregled bibliografske jedinice broj: 1264664
Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva
Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 2; 173-207 doi:10.32910/ep.74.2.1 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1264664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj:
motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje
turističkog iskustva
(Consumer habits of domestic tourists in Croatia:
motivation, behavioural intentions and cocreation
of tourist experience)
Autori
Lončarić, Dina ; Dlačić, Jasmina ; Perišić Prodan, Marina
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 74
(2023), 2;
173-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Domaći turizam ; segmentacija tržišta ; ponašanje turista ; namjere ponašanja
(Domestic tourism ; market segmentation ; tourist behaviour ; behavioural intentions)
Sažetak
Gospodarstvo Republike Hrvatske uvelike ovisi o turizmu. Aktualna kriza na globalnom turističkom tržištu izazvana pandemijom Covid-19 ukazala je na značaj domaćeg tržišta za opstanak turizma i hrvatskog gospodarstva u cjelini. Stoga je svrha ovoga rada utvrditi potrošačke navike domaćih turista s naglaskom na obilježja putovanja, motivaciju i namjere ponašanja te sukreiranje turističkog iskustva, kako bi se bolje spoznali obrasci njihova ponašanja. Rad se temelji na empirijskom istraživanju provedenom na uzorku domaćih turista. Utvrđeno je da većina samostalno organizira svoje putovanje, te da im je najvažniji izvor informacija internet. Najčešći razlozi za odlazak na putovanje su odmor i relaksacija, zabava i nova iskustva. Primjenom klaster analize identificirana su tri segmenta domaćih turista (Mladi, Parovi i Obitelji s djecom), te su utvrđene razlike među njima u pogledu obilježja putovanja, motivacije za putovanje, namjera ponašanja, razine uključenosti turista u pripremu putovanja i stupnja sukreiranja turističkog iskustva. Rad doprinosi razumijevanju motiva i obrazaca ponašanja domaćih turista, a rezultati istraživanja mogu poslužiti marketinškim menadžerima u putničkim agencijama i turističkim destinacijama kako bi bolje odgovorili na zahtjeve domaćih turista.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-235 1399 - Unaprjeđenje marketinškog pristupa poslovanju kroz sukreiranje vrijednosti (Dlačić, Jasmina) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka,
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit