Pregled bibliografske jedinice broj: 1264310
Konstrukcija i validacija Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje: Preliminarno istraživanje
Konstrukcija i validacija Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje: Preliminarno istraživanje // Metodički ogledi, 29 (2022), 2; 257-285 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1264310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija i validacija Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje: Preliminarno istraživanje
(Teaching for critical thinking: Construction and validation of the questionnaire)
Autori
Buchberger, Iva
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29
(2022), 2;
257-285
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
anketni upitnik o poučavanju za kritičko mišljenje, edukator, kompetencija kritičkog mišljenja, nastavnik, poučavanje za kritičko mišljenje
(questionnaire on teaching for critical thinking, educator, critical thinking competency, teacher, teaching for critical thinking)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja preliminarno testiranje valjanosti i pouzdanosti novokonstruiranog anketnog upitnika Upitnik o poučavanju za kritičko mišljenje. Konceptualno se u radu polazi od generičkog modela poučavanja za kritičko mišljenje i njegovih ključnih dimenzija. U istraživanju je sudjelovalo 209 nastavnika i edukatora (formalnog i neformalnog obrazovanja) u Republici Hrvatskoj. Sudionici istraživanja ispunjavali su mrežni anketni upitnik. Oblikovanje čestica Upitnika pratilo je navedeni generički model poučavanja. Početna verzija Upitnika sadržavala je 46 čestica, a nakon provedenih analiza zadržano je 36 čestica. Provedena je eksploratorna faktorska analiza s ciljem provjere generičkog modela poučavanja za kritičko mišljenje i preliminarnog validiranja novokonstruiranog instrumenta istraživanja Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje. Analizom je ekstrahirano 6 faktora (i konstruirano 6 skala). Pouzdanost svih skala je zadovoljavajuća – izračunati su koeficijenti tipa unutarnje konzistencije Cronbach alfa koji se kreću od .73 do .92. Provedenom analizom učinjeni su prvi istraživački koraci u validaciji anketnog upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje čija primjena u budućim istraživanjima može doprinijeti unaprjeđenju poučavanja za kritičko mišljenje u Hrvatskoj, a time i razvoju kompetencije kritičkog mišljenja učenika/studenata/polaznika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus