Pregled bibliografske jedinice broj: 1264293
Posvojeno dijete u vrtićkom i školskom okruženju
Posvojeno dijete u vrtićkom i školskom okruženju // Pedagogija u vremenu promjene.Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1264293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posvojeno dijete u vrtićkom i školskom okruženju
(An adopted child in a kindergarten and school
environment)
Autori
Petani, Rozana ; Grgec-Petroci, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Pedagogija u vremenu promjene.Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 33-33
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
okruženje, posvojeno dijete, posvojenje, uloga odgajatelja i učitelja
(environment, adopted child, adoption, role of educators and teachers)
Sažetak
Tijekom djetinjstva i mladenaštva djeca i mladi provedu približno jednu trećinu dana u vrtiću ili školi. Velik je broj istraživanja u kojima se ističe kako na djecu i njihov razvoj utječe vrtićko ili školsko okruženje, stil poučavanja, očekivanja odgajatelja, učitelja, roditelja, itd. Međutim, iako se zna da na razvoj i učenje utječe velik broj čimbenika, relativno malo pažnje poklanja se istraživanju poteškoća djece i učenika koji su posvojeni. U Hrvatskoj gotovo da nema istraživanja ove tematike. Iako u literaturi prevladava mišljenje kako posvojena djeca imaju veći rizik za različite poteškoće u ponašanju te psihološke i obrazovne poteškoće u usporedbi s neposvojenim vršnjacima, empirijska istraživanja ne pokazuju značajnu razliku u ponašanju između posvojene i neposvojene djece. U ovom radu razmotrit će se izazovi i posebnosti, s kojima se mogu susresti odgajatelji i učitelji u radu s posvojenom djecom, od rane i predškolske do adolescentne dobi. U svakom razvojnom razdoblju postoje stanoviti oblici ponašanja koji mogu utjecati na djetetova postignuća. Upravo zbog toga ističe se važnost obrazovanja odgajatelja i učitelja o ovoj tematici, jer bez znanja o posvojenju i razumijevanju mogućih komplikacija i specifičnosti ne može se organizirati podržavajuće okruženje niti pomoći posvojenoj djeci da se osjećaju prihvaćeno. Razmotrit će se i praktični savjeti kako odgajatelji i učitelji mogu olakšati prilagodbu posvojene djece te dati prikaz niza aktivnosti koje se mogu provoditi, kao što su korištenje knjiga i slikovnica o posvojenju, uvođenje teme posvojenja u godišnji plan i program i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Prihvaćen rad objavljen je u elektroničkom obliku
u Knjizi sažetaka: Pedagogija u vremenu promjene