Pregled bibliografske jedinice broj: 1264268
Kreativni poticaji za razvoj čitanja djece rane školske dobi
Kreativni poticaji za razvoj čitanja djece rane školske dobi // CALT 2023 / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023. str. 9-9 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1264268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativni poticaji za razvoj čitanja djece rane
školske dobi
(Creative incentives for reading in children of
early school age)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Igić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
CALT 2023
/ Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023, 9-9
ISBN
978-953-8371-11-0
Skup
CALT 2023.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.03.2023. - 25.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje, motivacija, kreativno poučavanje, Hrvatski jezik, rana školska dob
(reading, motivation, creative teaching, Croatian language, early school age)
Sažetak
Nastava Hrvatskoga jezika prema Kurikulumu nastavnoga predmeta Hrvatski jezik (2019) utemeljena je na četirima jezičnim djelatnostima: slušanju, govorenju, čitanju i pisanju koje se trebaju razvijati jednakomjerno. U ranoj školskoj dobi, od prvoga do četvrtoga razreda, učenici stječu temeljna znanja materinskoga jezika, a osobita se pažnja posvećuje razvoju komunikacijske kompetencije, odnosno funkcionalnoga jezičnoga znanja i uporabe jezika u različitim situacijama. S obzirom da djeca veliki broj informacija ne samo u nastavi Hrvatskoga jezika, nego osobito u drugim nastavnim predmetima, poput Prirode i društva, Vjeronauka ili Matematike usvajaju upravo čitanjem, važno je razvijati njihovu čitalačku kompetenciju, ali i motivaciju prema čitanju. Standardizirani testovi čitalačke pismenosti (PISA, 2018 i. PIRLS, 2011) pokazuju kako hrvatski učenici imaju razvijene strategije čitanja, no imaju jako nisku motivaciju za čitanje. S druge strane, puno se govori o važnosti poticanja kreativnosti kod učenika, ali i važnosti uporabe kreativnih metoda poučavanja koje će rezultirati većim zanimanjem učenika i većom motivacijom prema predmetu i njegovu sadržaju. Upravo je zato cilj ovoga rada ispitati povezanost uporabe kreativnih metoda u poticanju čitanja i učeničke motivacije prema čitanju. Tijekom tri mjeseca s učenicima drugoga razreda osnovne škole (N = 24) provest će se eksperimentalni program za poticanje čitanja koji je izrađen za potrebe ovoga istraživanja. Program traje 12 tjedana i svaki tjedan učitelj provodi jednu kreativnu metodu (igru, odnosno aktivnost, npr.: značke za čitanje ; čitanomjer ; književna preporuka ; 5-minuta čitanja ; čitam i pitam ; čitačica ide po svijetu) za poticanje čitanja (ukupno će se upotrijebiti šest metoda u dva ciklusa). Učenici će ispuniti upitnik o stavovima prema čitanju prije i nakon provedbe programa te će se rezultati usporediti. Osim učenika, u istraživanju će ispunjavanjem upitnika sudjelovati i njihovi roditelji. Očekuje se da će program kreativnoga poticanja čitanja poboljšati motivaciju i stav učenika prema čitanju, te da će interes za čitanje primijetiti i roditelji kod kuće.
Izvorni jezik
Hrvatski