Pregled bibliografske jedinice broj: 1264027
Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika
Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika // Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova / Štrangarić, Snežana ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Šumonja, Miloš (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu, 2022. str. 201-221
CROSBI ID: 1264027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja
hrvatskoga kao inoga jezika
(Culture as an element of learning and teaching
Croatian as L2)
Autori
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina ; Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova
Urednik/ci
Štrangarić, Snežana ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Šumonja, Miloš
Izdavač
Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu
Grad
Sombor
Godina
2022
Raspon stranica
201-221
ISBN
978-86-6095-114-6
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, kultura, hrvatska nastava u inozemstvu, pripremna nastava
(Croatian as L2, culture, Croatian classes abroad, preparatory classes of Croatian)
Sažetak
U posljednjih se dvadesetak godina hrvatski jezik sve više promatra iz perspektive inoga (drugoga, nasljednoga ili stranoga jezika). Suvremene teorije poučavanja inoga jezika pokazuju da je uz jezična znanja i sposobnosti za učinkovito ovladavanje inim jezikom potrebno ovladati i drugim sastavnicama, primjerice kulturom. Kultura, kao sastavnica učenja hrvatskoga kao inoga jezika, do sada je razmjerno malo istraživana. Postojeća se istraživanja uglavnom bave kulturom iz perspektive odraslih učenika, dok je ovladavanje kulturom za djecu koja uče hrvatski kao ini jezik ostala na marginama. Stoga se u ovome radu istražuje koliko su elementi hrvatske kulture te ciljevi razvoja međukulturne svijesti zastupljeni u obrazovnim dokumentima na kojima se temelji učenje hrvatskoga jezika za neizvorne govornike školske dobi. Istraživanje je pokazalo da Program za pripremnu nastavu, odnosno Kurikul za hrvatsku nastavu u inozemstvu sadrže odrednice usmjerene na integraciju kulturnih sadržaja u nastavu te na razvoj međukulturne kompetencije. No, način na koji će se operacionalizirati u cijelosti je prepušten učiteljima. Stoga se u završnome dijelu rada navode neki primjeri dobre prakse uključivanja kulturne sastavnice u poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb