Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1264027

Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika


Cvikić, Lidija; Aladrović Slovaček, Katarina; Rimac Jurinović, Maša
Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika // Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova / Štrangarić, Snežana ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Šumonja, Miloš (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu, 2022. str. 201-221


CROSBI ID: 1264027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika
(Culture as an element of learning and teaching Croatian as L2)

Autori
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina ; Rimac Jurinović, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova

Urednik/ci
Štrangarić, Snežana ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Šumonja, Miloš

Izdavač
Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu

Grad
Sombor

Godina
2022

Raspon stranica
201-221

ISBN
978-86-6095-114-6

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, kultura, hrvatska nastava u inozemstvu, pripremna nastava
(Croatian as L2, culture, Croatian classes abroad, preparatory classes of Croatian)

Sažetak
U posljednjih se dvadesetak godina hrvatski jezik sve više promatra iz perspektive inoga (drugoga, nasljednoga ili stranoga jezika). Suvremene teorije poučavanja inoga jezika pokazuju da je uz jezična znanja i sposobnosti za učinkovito ovladavanje inim jezikom potrebno ovladati i drugim sastavnicama, primjerice kulturom. Kultura, kao sastavnica učenja hrvatskoga kao inoga jezika, do sada je razmjerno malo istraživana. Postojeća se istraživanja uglavnom bave kulturom iz perspektive odraslih učenika, dok je ovladavanje kulturom za djecu koja uče hrvatski kao ini jezik ostala na marginama. Stoga se u ovome radu istražuje koliko su elementi hrvatske kulture te ciljevi razvoja međukulturne svijesti zastupljeni u obrazovnim dokumentima na kojima se temelji učenje hrvatskoga jezika za neizvorne govornike školske dobi. Istraživanje je pokazalo da Program za pripremnu nastavu, odnosno Kurikul za hrvatsku nastavu u inozemstvu sadrže odrednice usmjerene na integraciju kulturnih sadržaja u nastavu te na razvoj međukulturne kompetencije. No, način na koji će se operacionalizirati u cijelosti je prepušten učiteljima. Stoga se u završnome dijelu rada navode neki primjeri dobre prakse uključivanja kulturne sastavnice u poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.pef.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Cvikić, Lidija; Aladrović Slovaček, Katarina; Rimac Jurinović, Maša
Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika // Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova / Štrangarić, Snežana ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Šumonja, Miloš (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu, 2022. str. 201-221
Cvikić, L., Aladrović Slovaček, K. & Rimac Jurinović, M. (2022) Kultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika. U: Štrangarić, S., Cvijetić Vukčević, M. & Šumonja, M. (ur.) Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova. Sombor, Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu, str. 201-221.
@inbook{inbook, author = {Cviki\'{c}, Lidija and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2022}, pages = {201-221}, keywords = {hrvatski kao ini jezik, kultura, hrvatska nastava u inozemstvu, pripremna nastava}, isbn = {978-86-6095-114-6}, title = {Kultura kao sastavnica u\v{c}enja i podu\v{c}avanja hrvatskoga kao inoga jezika}, keyword = {hrvatski kao ini jezik, kultura, hrvatska nastava u inozemstvu, pripremna nastava}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet u Somboru, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Novom Sadu}, publisherplace = {Sombor} }
@inbook{inbook, author = {Cviki\'{c}, Lidija and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2022}, pages = {201-221}, keywords = {Croatian as L2, culture, Croatian classes abroad, preparatory classes of Croatian}, isbn = {978-86-6095-114-6}, title = {Culture as an element of learning and teaching Croatian as L2}, keyword = {Croatian as L2, culture, Croatian classes abroad, preparatory classes of Croatian}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet u Somboru, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Novom Sadu}, publisherplace = {Sombor} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font