Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1263897

Stavovi hrvatskih srednjoškolaca prema etničkim manjinama: uloga multikulturnosti, socijalnog identiteta i škole


Pavlović, Tomislav; Sučić, Ines; Maglić, Marina
Stavovi hrvatskih srednjoškolaca prema etničkim manjinama: uloga multikulturnosti, socijalnog identiteta i škole // Sociologija i prostor, 6 (2022), 3; 465-488 doi:10.5673/sip.60.3.2 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1263897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi hrvatskih srednjoškolaca prema etničkim manjinama: uloga multikulturnosti, socijalnog identiteta i škole
(Croatian High School Pupils’ Attitudes towards Ethnic Minorities: The Role of Multiculturality, Social Identity and School)

Autori
Pavlović, Tomislav ; Sučić, Ines ; Maglić, Marina

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 6 (2022), 3; 465-488

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
multikulturnost ; nacionalizam ; kulturna otvorenost ; manjine ; adolescenti ; škola
(multiculturalism ; nationalism ; cultural openness ; minorities ; adolescents ; school)

Sažetak
Uslijed digitalizacije, geopolitičkih previranja i migracija u Europi danas su više nego ikada istaknuti učinci sociokulturnoga konteksta (posebice kulturne globalizacije) na naše stavove i ponašanja. Mladi su posebno osjetljivi na (multi)kulturne utjecaje kojima su svakodnevno izloženi zbog intenzivne uključenosti u aktualna društvena zbivanja i specifičnosti razvojnog perioda. Izloženost i sudjelovanje u različitim multikulturnim elementima te nacionalizam i kulturna otvorenost imaju značajne učinke po njihove stavove, odnose i ponašanja prema drugim grupama, kao i njihove interkulturne kompetencije. Školsko okruženje ima važnu i aktivnu socijalizacijsku ulogu u oblikovanju socijalnog identiteta adolescenata stvarajući normativnu okolinu koja ima potencijal promovirati kulturnu otvorenost kroz odgojno-obrazovne aktivnosti. Stoga je prvi cilj istraživanja bio ispitati stavove prema manjinama, multikulturnu izloženost i kontakt te nacionalizam i kulturnu otvorenost adolescenata, dok je drugi cilj bio ispitati odnos multikulturne izloženosti i kontakta te nacionalizma i kulturne otvorenosti, uzimajući u obzir sociodemografske karakteristike adolescenata, kao i za međugrupne odnose potencijalno relevantne karakteristike škola i zajednica. Istraživanje je provedeno u sklopu CHIEF projekta na uzorku od 2134 adolescenta (57% djevojaka) u 28 srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Adolescenti su iskazali pozitivan opći stav prema manjinama. Procjena razine međukulturnoga kontakta je niska, dok je međukulturna izloženost umjerena, kao i izraženost kulturne otvorenosti i nacionalizma. Učenici percipiraju umjerene prilike za učenje o temama ljudskih prava i nacionalnog identiteta u okviru srednjoškolske nastave. Regresijskom analizom provedenom u sklopu strukturalnih modela potvrđena je važnost kulturne otvorenosti, nacionalizma, percepcije zastupljenosti sadržaja u obrazovanju, roda i socioekonomskog statusa zajednice u oblikovanju općeg stava o manjinama. Kontakt s pripadnicima drugih kultura nije pridonio predviđanju općeg stava o manjinama neovisno o međukulturnoj izloženosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-H2020-770464 - Cultural Heritage and Identities of Europe's Future (CHIEF) (EK - H2020-SC6-CULT-COOP-2017-two-stage) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ines Sučić (autor)

Avatar Url Marina Maglić (autor)

Avatar Url Tomislav Pavlović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pavlović, Tomislav; Sučić, Ines; Maglić, Marina
Stavovi hrvatskih srednjoškolaca prema etničkim manjinama: uloga multikulturnosti, socijalnog identiteta i škole // Sociologija i prostor, 6 (2022), 3; 465-488 doi:10.5673/sip.60.3.2 (recenziran, članak, znanstveni)
Pavlović, T., Sučić, I. & Maglić, M. (2022) Stavovi hrvatskih srednjoškolaca prema etničkim manjinama: uloga multikulturnosti, socijalnog identiteta i škole. Sociologija i prostor, 6 (3), 465-488 doi:10.5673/sip.60.3.2.
@article{article, author = {Pavlovi\'{c}, Tomislav and Su\v{c}i\'{c}, Ines and Magli\'{c}, Marina}, year = {2022}, pages = {465-488}, DOI = {10.5673/sip.60.3.2}, keywords = {multikulturnost, nacionalizam, kulturna otvorenost, manjine, adolescenti, \v{s}kola}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.60.3.2}, volume = {6}, number = {3}, issn = {1846-5226}, title = {Stavovi hrvatskih srednjo\v{s}kolaca prema etni\v{c}kim manjinama: uloga multikulturnosti, socijalnog identiteta i \v{s}kole}, keyword = {multikulturnost, nacionalizam, kulturna otvorenost, manjine, adolescenti, \v{s}kola} }
@article{article, author = {Pavlovi\'{c}, Tomislav and Su\v{c}i\'{c}, Ines and Magli\'{c}, Marina}, year = {2022}, pages = {465-488}, DOI = {10.5673/sip.60.3.2}, keywords = {multiculturalism, nationalism, cultural openness, minorities, adolescents, school}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.60.3.2}, volume = {6}, number = {3}, issn = {1846-5226}, title = {Croatian High School Pupils’ Attitudes towards Ethnic Minorities: The Role of Multiculturality, Social Identity and School}, keyword = {multiculturalism, nationalism, cultural openness, minorities, adolescents, school} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font