Pregled bibliografske jedinice broj: 1263499
Provedba programa katoličkog vjerskog odgoja u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Provedba programa katoličkog vjerskog odgoja u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, 2023., diplomski rad, diplomski, Teološko-katehetski odjel, Zadar, Hrvatska
CROSBI ID: 1263499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provedba programa katoličkog vjerskog odgoja u
ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(Implementation of the Program of Catholic
Religious Education in Institutions of early and
pre-school Education)
Autori
Čuljak, Gorana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Teološko-katehetski odjel
Mjesto
Zadar, Hrvatska
Datum
16.03
Godina
2023
Stranica
96
Mentor
Mohorić, Marijana
Ključne riječi
Djeca ; Cjelovit odgoj ; Vjerski odgoj ; Dječji vrtić ; Plan i program
(Children ; Comprehensive approach to education ; Religious education ; Kindergarten ; Plan and program)
Sažetak
Diplomski rad obrađuje temu provedbe programa katoličkog vjerskog odgoja u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Na temelju analize temeljnih obilježja cjelovitog odgoja djece rane i predškolske dobi, koji uključuje i duhovnu dimenziju djetetove osobnosti, daje se prikaz te usporedba dvaju programa katoličkog vjerskog odgoja i to s obzirom na njihove teorijske osnove, procese njihova ozakonjenja, uvođenja u predškolske ustanove, te konkretnu provedbu. U radu se stoga donosi analiza Programa katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi te Programa Kateheze Dobrog Pastira s obzirom na njihove strukturalne osnove, polazišta, temeljna obilježja odgojne koncepcije i metodološke aspekte. Osim toga, rad opisuje i uloge odgojitelja, kao i njihovu temeljnu naobrazbu i stručno usavršavanje. U svrhu obrade teme, u razdoblju od rujna do studenog 2022. godine, provedeno je istraživanje. Putem anketnog upitnika, koji je putem Google obrasca proslijeđen odgojiteljicama u sedam dječjih vrtića u Republici Hrvatskoj, prikupljeni su podatci koji se odnose na ostvarivanje prethodno analiziranih elemenata dvaju programa s obzirom na: uključenost djece u programe katoličkog vjerskog odgoja, metodičke aspekate, suradnju s roditeljima i crkvenom zajednicom, poteškoće u provedbi programa, te uloge, osobine i formaciju odgojitelja u vjeri. Analizom rezulata verficirane su hipoteze koje se tiču razlika u provedbi odobrenih programa katoličkog vjerskog odgoja rane i predškolske dobi, suradnje s roditeljima i župnicima, te formacije odgojitelja u vjeri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti